مدیرکل دفتر آموزش دورۀ اول متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش:

یادگیری کدنویسی منجر به تقویت و شکل‌گیری تفکر الگوریتمی در دانش‌آموزان می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دورۀ اول متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش در وبینار با مدیران و سرپرستان مدارس شبانه‌روزی دوره اول متوسطه استان خوزستان گفت‌ یادگیری کدنویسی به جهت تقویت شکل‌گیری تفکر الگوریتمی در دانش‌آموزان امری ضروری است.

کد مطلب: ۱۳۳۸۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
یادگیری کدنویسی منجر به تقویت و شکل‌گیری تفکر الگوریتمی در دانش‌آموزان می‌شود

به‌گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، حمید یزدانی در وبیناری که به صورت زنده در شبکۀ شاد و با حضور 100 نفر از مدیران و سرپرستان مدارس شبانه‌روزی دورۀ اول متوسطه استان خوزستان و معاون آموزش متوسطه این استان برگزار شد، حضور یافت.

یزدانی با طرح پرسش‌هایی در رابطه با میزان آشنایی مدیران مدارس با اهداف و وظایف دوره اول متوسطه، گفت: باتوجه به شرایط سنی و ویژگی‌های هیجانی ـ جسمانی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه، باید به ساحت عبادی ـ اخلاقی توجه بیشتری معطوف داشت، زیرا دانش‌آموزان نوجوان دوره اول متوسطه، به‌دنبال هویت‌یابی هستند. دانش‌آموزان در این دوره با فشار کنکور و اضطراب امتحانات نهایی مواجه نیستند، باید احساس آرامش از مدرسه دریافت کنند. در این صورت می توان به اهداف مترتب بر ساحت عبادی ـ اخلاقی دست پیدا کرد.

مدیرکل دفتر آموزش دورۀ اول متوسطۀ وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه مدارس شبانه‌روزی، بیان کرد: با اینکه مدارس شبانه‌روزی در کل کشور 130 هراز دانش‌آموز را پوشش می‌دهند و این رقم در برابر همه دانش‌آموزان، آمار اندکی محسوب می‌شود، ولی لازم است وقت فراوانی به آنان اختصاص داده شود.

عضو شورای مدیران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت یادگیری کدنویسی، اظهار داشت: یکی از مباحث مهم آموزشی دنیای معاصر، موضوع کدنویسی است. با آموزش کدنویسی، تفکر الگوریتمی را در دانش‌آموزان تقویت خواهد شد و امروزه حوزه هوش مصنوعی از مؤلفه‌های مهم حکمرانی محسوب می‌شود. بر همین اساس از مدیران انتظار می‌رود که در سه زمینه آموزش اسکرش مقدماتی (جونیور اسکرش)، اسکرش و پایتون به منظور بهره‌برداری مطلوب برنامه‌ریزی کنند.

یزدانی در ادامه گفت‌: اصولاً مدارس شبانه‌روزی با هدف ارائه خدمات به دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار راه‌اندازی شده‌اند که در همین رابطه در طرح خوداتکایی انتظار می رود که بتوان دست‌سازه‌های دانش‌آموزان در مدارس دیده شود و به عنوان مثال، ساخت یک نمد محلی، یک فرش دست‌بافت و موارد دیگر امکان توسعه سواد مالی و اقتصادی دانش‌آموزان را فراهم می‌آورد.

مدیرکل دفتر آموزش دورۀ اول متوسطۀ در پایان با اشاره‌ به طرح تشرف، بیان داشت: در این طرح بلوغ را معادل ازدواج نمی‌دانیم. تشرف یعنی آمادگی برای حضور در محضر خداوند قادر و پرستش وی، در نتیجه لازم است طرح تشرف را برای خانواده‌ها به منظور جلب مشارکت آن‌ها در آگاه‌سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان تشریح و تبیین کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار