معاون آموزش ابتدایی خبر داد؛

اجرای طرح زبان آموزی به دانش‌‎آموزان پایه اول ابتدایی در ۸۳۰۰ مدرسه روستایی

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی در نشست تخصصی با آموزگاران مجری طرح زبان آموزی پایه اول ابتدایی مدارس استان کرمان از اجرای طرح زبان آموزی به دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در ۸۳۰۰ مدرسه روستایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح زبان آموزی به دانش‌‎آموزان پایه اول ابتدایی در ۸۳۰۰ مدرسه روستایی

معصومه نجفی پازوکی خاطر نشان کرد: از هفته نخست آبان ماه امسال که معلمان، آموزش نشانه‌های زبان‌شناسی را در مدرسه‌ها آغاز کردند، نخستین بسته یک کیت جامع زبان‌آموزی برای آموزش دانش‌آموزان پایه اول دبستان در قالب ۱۵بسته آموزشی تولید و به همه مدرسه‌های روستایی کشور ارسال شد و به عنوان خودآموز در اختیار معلمان قرار گرفت.

وی بیان کرد: به معلمان مجری طرح زبان آموزی پایه اول ابتدایی تکلیف شد با گروه‌بندی دانش‌آموزان، فلش‌کارت‌ها و کتاب‌های داستانی را که در این بسته‌ها به تعداد گروه‌های کلاس تولید شده در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند و با استفاده از فایل‌های صوتی به صورت گام‌به‌گام و از طریق بازی، کلمات هدف را به آنها آموزش دهند.

پازوکی اظهار کرد: تاکنون۱۰بسته از این کیت آموزشی به ۸ هزار و۳۰۰ مدرسه روستایی ارسال شده و بسته یازدهم آن نیز در حال آماده‌سازی و ارسال است.

معاون آموزش ابتدایی گفت: با اجرای این طرح یکی از استانداردترین ابزارهای آموزشی روی میز دانش‌آموزان پایه اول مدرسه‌های روستایی کشور قرار گرفته است و مهارت‌های زبانی این دانش‌آموزان که عامل اصلی تکرار پایه آن‌ها در سال‌های گذشته بود برطرف خواهد شد.

نجفی پازوکی خاطر نشان کرد: برای ارتقای آموزش معلمان و به‌طور ویژه معلمان روستایی، شبکه آموزش معلمان را ایجاد کرده‌ایم و با تشکیل ۱۲هزار حلقه ۱۰نفره معلم، شرایط شکل‌گیری گفتمان‌سازی علمی بین معلم‌ها را فراهم کردیم تا به‌وسیله این حلقه‌ها تجربه‌های آموزشی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. همچنین با ایجاد عوامل انگیزشی برای همکاران اعلام کرده‌ایم در پایان سال با برگزاری جشنواره آموزش ابتدایی، بهترین طرح درس‌ها و طراحی‌های آموزشی این ۱۲هزار حلقه انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز پایه ابتدایی قابل مقایسه با دانش‌آموزان دهه‌های گذشته نیستند و نمی‌توان با اصول و قواعد چند دهه پیش به آن‌ها آموزش داد، گفت: برای ارتقای سطح کیفی آموزش چاره‌ای جز گفتمان‌سازی علمی با معلمان نداریم و تنها با انتقال معلم به وادی گسترده و عمیق روش‌های آموزش جدید، می‌توان مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مدرسه‌های روستا را کاهش داد و زمینه رسیدن آن‌ها به شایستگی‌های پایه را فراهم کرد.

نجفی پازوکی با تاکید بر اینکه باید در دوره ابتدایی افق درک دانش آموزان را گسترش داد، خاطر نشان کرد: اگر فضای کلاس درس به فضای زندگی تبدیل شود، تربیت انسان تمام ساحتی محقق می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار