رونمایی از سردیس ‌شهید‌ستاری در قرچک ورامین

تهران (پانا) - سردیس شهید سرلشکر منصور ستاری، با حضور جمعی از مسئولان و همرزمان این شهید والامقام در زادگاهش، روستای ولی‌آباد قرچک رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از سردیس ‌شهید‌ستاری در قرچک ورامین

‌به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم «مجتبی جعفری» مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و از همرزمان سرلشکر شهید ستاری، در مراسم گرامیداشت سالگرد شهید منصور ستاری و رونمایی از سردیس وی که در روستای ولی‌آباد، زادگاه این شهید والامقام برگزار شد، با اشاره به ابتکارات وی در زمان دفاع مقدس و فرماندهی نیروی هوایی ارتش، گفت: در زمان فرماندهی سرلشکر شهید ستاری اولین هواپیمای ایران با پیگیری وی ساخته شد، همچنین ساخت پایگاه نظامی در مدت ۵ روز از اقدامات بسیار ارزنده شهید ستاری است.

‌امیر سرتیپ جعفری با بیان اینکه شهید ستاری انسانی وارسته و فرمانده‌ای دلیر بود، گفت: آموزش خلبانان نیروی هوایی ارتش در کشور و ساخت اتومبیل اتومات که به تولید انبوه نرسید، از دیگر اقدامات وی بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مدیریت برای ساقط کردن ۸۰ فروند هواپیمای جنگی در عملیات کربلایی ۸ از دیگر اقدامات سرلشکر شهید ستاری بود.

این پیشکسوت ارتش جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: شهید ستاری از فرماندهانی بود که بالاترین نشان نظامی کشور پاکستان را که «حیدر» نام داشت، از رییس جمهور پاکستان به عنوان فرمانده نخبه نیروی هوایی ارتش کسب کرد.

‌سردیس سرلشکر شهید منصور ستاری توسط هنرمندان و سنگ‌تراشان بومی روستای ولی آباد ساخته شده و در ابتدای بلواری که به نام سرلشگر شهید ستاری مزین شده جانمایی شده است.

شهید ستاری و همرزمان شهیدش از جمله شهیدان یاسینی، اردستانی، شجاعی، رزاقی، جم منش، ریاحی‌شریفی، جمشیدی، سنایی، محتشمی، محسنی و پورزادی در ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۷۳ و همرزمان در یک سانحه هوایی در نزدیکی فرودگاه بین اللملی اصفهان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار