در تفاهم‌نامه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید شد؛

استفاده دانش‌آموزان و فرهنگیان از ظرفیت بقاع متبرکه

تهران (پانا) - موضوع استفاده دانش‌آموزان و فرهنگیان از ظرفیت بقاع متبرکه و راهکارهای آن در تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه بررسی و مورد تاکید قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۳۷۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
استفاده دانش‌آموزان و فرهنگیان از ظرفیت بقاع متبرکه

جلسه اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه فی‌مابین وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اوقاف و خیریه با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و مجموعه مدیران فرهنگی این دو دستگاه برگزار شد.

همچنین در این جلسه طرفین به بحث و تبادل نظر درباره محور مفاد مندرج در این تفاهم‌نامه مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی و قرآنی پرداختند و مباحثی از جمله موضوع اجرایی‌ شدن طرح موقوفه مشارکتی قرآن، عترت و نماز مطرح شد.

در این جلسه در زمینه طرح موقوفه مشارکتی به تجربه قبلی برخی از استان‌ها مانند خراسان رضوی اشاره و تاکید شد که در راستای توسعه و گسترش فرهنگ وقف و آشنا شدن دانش‌آموزان با این موضوع مهم، زمینه اجرایی شدن طرح موقوفه مشارکتی قرآن، عترت و نماز در سراسر کشور فراهم شود.

موضوع بعدی در رابطه با برگزاری مراسم هیات‌های مذهبی دانش آموزی در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها بود که در این جلسه پیشنهاد شد زمینه ارتباط هیات‌های مذهبی دانش‌آموزی با این مراکز فراهم شود همچنین پیشنهاد و موضوع بعدی اجرای مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر و پسر در محل بقاع متبرکه بود.

در جلسه مذکور موضوع برگزاری محافل قرآنی با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در محل بقاع متبرکه، بحث برگزاری اردوهای دانش‌آموزی با مشارکت مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه مطرح که قرار شد جزئیات آن در قالب شیوه اجرایی تنظیم شود.

موضوع دیگری که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت سازوکار گسترش مدارس تخصصی قرآنی و بهره‌برداری این مدارس از ظرفیت بقاع متبرکه بود که از جمله ظرفیت‌های مشترکی است که طرفین روی این موضوع تاکید و توافق خود را اعلام کردند.

سایر موضوعات فرهنگی مرتبط که در این تفاهم‌نامه آمده است نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در مجموع مقرر شد با تداوم جلسات کارشناسی، زمینه اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه با نوشتن شیوه نامه فراهم و به حوزه صف ابلاغ شود تا دانش‌آموزان و فرهنگیان بتوانند از ظرفیت بقاع متبرکه استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار