در گفت‌وگو با پانا؛

اصلانیان: پرسپولیس با خلاقیت فردی توانست گل‌گهر را شکست دهد

تاج به‌جای شمردن «میله‌ها»، فوتبال را درست کند/ از بازی‌های لیگ، آدم خوابش می‌برد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است، سرخپوشان با خلاقیت فردی توانستند تیم خوب گل‌گهر را شکست دهند.

کد مطلب: ۱۳۳۵۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اصلانیان: پرسپولیس با خلاقیت فردی توانست گل‌گهر را شکست دهد

امجد عبدی - امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به پیروزی پرسپولیس مقابل گل‌گهر در مهم‌ترین بازی هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار کرد: «پرسپولیس شروع خوبی نداشت و تیم گل‌گهر توانست فوتبال خوبی به نمایش بگذارد و ما را تحت‌فشار بگذارد. آن‌ها صاحب پنالتی شدند و فرصت پیش افتادن داشتند اما استفاده نکردند. بعدازآن، پرسپولیس به خودش آمد و توانست خود را پیدا کند. در کل دو تیم آن‌طور که از آن‌ها انتظار می‌رفت، نتوانستند فوتبال شناوری بازی کنند که آدم از دیدن آن لذت ببرد. بیشتر درگیری‌ها تا پشت محوطه همدیگر و میانه میدان بود.»

وی افزود: «پرسپولیس این بازی را با خلاقیت فردی بازیکنان خود برد. تفاوت دو تیم را خلاقیت فردی رقم زد. این برد ارزشمند واقعاً ۶ امتیازی بود. پیروزی شیرین باعث شد تا تیم روحیه و انگیزه مضاعفی در ادامه لیگ بگیرد. مهم‌تر اینکه دو گل فردی از بازیکنان دیدیم که مدت‌ها بود چنین گل‌هایی را در فوتبال ایران ندیده بودیم. امیدوارم حالا که چنین شوت‌زن‌هایی داریم، تداوم داشته باشد.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «بیرانوند نقطه عطف بازی را رقم زد. وقتی گلر شماره یک تیم ملی را داشته باشید، خیال هر مربی‌ای راحت است. کل بازی ۴ موقعیت گل داشت. دو فرصت حریف داشت که هر دو فرصت را بیرانوند با واکنش‌های عالی گرفت اما پرسپولیس توانست از دو شانسش بهترین سود را ببرد و ۲ گل زد. بااین‌حال آنچه در فوتبال مهم است، حضور هواداران در ورزشگاه است که به بازیکنان روحیه و انگیزه می‌دهد. آقای تاج، به‌عنوان پیشکسوت فوتبال از شما می‌خواهم توضیح دهید که چرا تماشاگران به ورزشگاه نمی‌آیند؟ اگر آلودگی است، چطور بازیکنان تمرین و بازی می‌کنند اما هوادار نمی‌تواند به ورزشگاه بیاید؟ اصلاً لیگ بدون تماشاگر چه معنایی دارد؟ اگر قرار است در پایان فصل، لیگ این‌طور بی‌انگیزه و بدون شور و شوق برگزار شود، لیگ را تعطیل کنید. بااین‌همه گردش مالی که لیگ ما دارد، چرا نباید تماشاگر بیاید و لذت ببرد؟»

امیرحسین اصلانیان گفت: «جام جهانی با آن فینال زیبا و پرگل و مهیج را همه دیدیم. اگر آن فوتبال بود، پس اسم فوتبال و لیگ ما چیست؟ واقعاً ما از ژاپن، کره، استرالیا و عربستان عقبیم و جزو ۵ تیم اول آسیا هم نیستیم. در جام ملت‌های آسیا با این وضعیت، زنگ تفریح خواهیم شد. در لیگ ما به‌زور موقعیت گل ایجاد می‌کنند. بعد از جام جهانی، هفته دوازدهم اکثر بازی‌ها مساوی و کم گل بود. انگار بازی‌ها رسمی نیست و داریم تمرین می‌بینیم. حتی از هند هم ضعیف‌تریم.»

وی ادامه داد: «آقای تاج به‌جای دنبال «میله زدن» و شمردن اینکه چند بار این اتفاق افتاده، فوتبال را درست کنید. آدم از دیدن لیگ فوتبال ما خوابش می‌برد. ما آن موقع نه زمین درست حسابی داشتیم و نه فوتبال ما این‌همه پول داشت. حتی به خاطر زمین بدِ تختی، قهرمانی را از دست دادیم. الان هم زمین‌ها بهتر شده و هم تیم‌ها متمول‌تر شده‌اند. پس راحت‌تر می‌توانند زیرساخت‌ها را درست کنند. تازه شنیدم ورزشگاه آزادی هم دارد به سرانجام پلاسکو نزدیک می‌شود.»

پیشکسوت پرسپولیس افزود: «الان تیم ما مهاجم ندارد. تقصیر گل محمدی هم نیست که الان تیم بدون مهاجم مانده است. لوکادیا با یک‌میلیون دلار و آن شکم بزرگ آمد و ۶ گل زد و رفت. دیاباته هم که مصدوم است. اگر او ازلحاظ عضلانی پیر شده است، باشگاه باید قراردادش را فسخ کند‌ و بازیکن جدید بگیرد. البته به لوکادیا باید حق بدهیم که خانواده‌اش را ترجیح بدهد. کار پرسپولیس سخت است. رقبا نزدیک هم هستند. دست گل‌محمدی هم‌بسته است و باید مهاجم برایش بگیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار