مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

آموزش و پرورش نیازمند مدیران توانمند است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت برای دستیابی به جایگاه واقعی آموزش و پرورش در سطح جامعه نیازمند پرورش مدیران خوب و توانمند هستیم.

کد مطلب: ۱۳۳۴۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش نیازمند مدیران توانمند است

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه مدیران مدارس شهرستان پارس آباد که در جریان بازدید یک روزه وی از این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عملکرد استبدادی در آموزش و پرورش جایی ندارد، بلکه همکاری با عوامل مدرسه بر اساس عشق و علاقه باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران بایستی ناامیدی را از خود دور و اموراتشان را تا حصول نتیجه پیگری کنند، بیان کرد: قاطعیت همراه با علم، لازمه یک مدیریت قوی و اثرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این مطلب که پرهیز از کلمات منفی و استفاده از جملات مثبت باید در سرلوحه کار مدیران باشد، تصریح کرد: به همکاران خود تفویض اختیار کنید و فرصت ها و تهدیدهای مدارس خود را احصا کنید.

صفری لازمه یک مدیریت جهادی را برنامه ریزی و مدیریت بحران ها دانست و عنوان کرد: مهمترین ارکان تحول در آموزش و پرورش، مدیران مدارس هستند و نباید آموزش و پرورش خطی و در تحت لوای یک جریان سیاسی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اولین هدف رتبه بندی معلمان ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس است و انتخاب مدیر در مدارس هم در نیل به این مقصود اثرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه استان اردبیل در استعدادیابی در بین استان ها در رتبه 5 قرار گرفته است، گفت: متاسفانه در بحث کنکور در وضعیت خوبی نداریم بنابراین لزوم دقت در بحث کنکور و برگزاری جلسات توجیهی با اولیا توسط مدیران باید بصورت جدی پیگیری شود.

صفری در ادامه با تاکید بر احیای حق و حقوق دانش آموزان گفت: مدیران مدارس مراقب تربیت دانش آموزان باشند و از آموزش و پرورش و از دانش آموزان آبروداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار