ا‌یراد هیات عالی نظارت مجمع به طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی

تهران (پانا) - هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه داد و مصوبه مجلس درباره «بانک مرکزی جمهوری اسلامی» را بررسی کرد و موادی از آن را مغایر سیاست‌های کلی تشخیص داد.

کد مطلب: ۱۳۳۲۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ا‌یراد هیات عالی نظارت مجمع به طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی

‌به گزارش ‌مرکز رسانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیات عالی نظارت مجمع، عصر و شامگاه سه‌شنبه ۲۹ آذرماه پس از چند جلسه بررسی طرح بانک مرکزی در «کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع» و «کمیسیون اقتصادی، اداری و بازرگانی مجمع» و تبادل نظر با طراحان این طرح به عنوان یک قانون مادر، مواد مصوبه مجلس از لحاظ مغایرت نداشتن و نیز عدم تطابق طرح بانک مرکزی ایران با سیاست‌های کلی را بررسی کرد.

در این جلسه، اعضای هیات عالی نظارت مجمع ماده یک: «اصطلاحات به کار رفته در طرح»، ماده دو: «اهداف پنجگانه بانک مرکزی»، ماده چهار: «وظایف بیست و چهارگانه و اختیارات بانک مرکزی» را بررسی کردند و مفاد برخی از آن‌ها با بند‌هایی از سیاست‌های کلی قانونگذاری و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، مغایر و غیرمنطبق تشخیص دادند که این نظر پس از پایان بررسی‌های هیات به شورای نگهبان قانون اساسی منعکس می‌شود.

در این جلسه، علاوه بر دبیر مجمع و سایر اعضای هیات عالی نظارت مجمع، حجت الاسلام و المسلمین ‌بحرینی از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ‌عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرکل امور مجلس بانک مرکزی، نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند.

هیات عالی نظارت مجمع، امروز چهارشنبه ۳۰ آذرماه و روز شنبه ۳ دی‌ماه، جلسه خواهد داشت و طبق دستور به ادامه بررسی طرح «بانک مرکزی» و همچنین مصوبه مجلس درباره «اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری» و لایحه دو فوریتی «اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صعنت خودرو» خواهد پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار