در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

نبود فرصت شغلی بعد از دبیرستان منجر به مدرک‌گرایی در جامعه شده است

شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها در هدایت تحصیلی دانش آ‌موزان نقش مهمی دارند

تهران (پانا) - نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نبود فرصت شغلی بعد از دبیرستان منجر به مدرک‌گرایی در جامعه شده است، عنوان کرد که شوراهای آموزش و پرورش هر استانی می‌تواند با ارائه طرح، بستر گسترش رشته‌های تحصیلی متناسب با اقتصاد هر استان را فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
نبود فرصت شغلی بعد از دبیرستان منجر به مدرک‌گرایی در جامعه شده است

سال‌هاست که کارشناسان اقتصادی و حوزه تعلیم و تربیت بر اتصال هدایت تحصیلی به بازار کار تأکید دارند، اما همچنان این مهم آن‌گونه که باید اتفاق نیافتاده است. نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر هدایت تحصیلی متناسب با ظرفیت اقتصادی هر استان باشد منجر به اشتغال‌زایی خواهد شد.

بنیان هر پیشرفتی در کشور نهاد آموزش و پرورش است

اسماعیل حسین‌زهی، نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به جایگاه مهم آموزش و پرورش در بازار مشاغل تأثیرگذار بر اقتصاد ایران گفت: « بنیان هر پیشرفتی در کشورها نهاد آموزش و پرورش است. این نهاد می‌تواند بررسی و پیش‌بینی کند که چه رشته‌هایی موردنیاز شرایط اقتصادی کشور بوده و بازار کار به چه نوع مشاغلی بیشتر نیاز دارد تا هدایت تحصیلی دانش‌آموزانش را به سمت آن مشاغل ببرد و شاهد رشد اقتصاد در کشور باشیم.»

حسین زهی اظهار کرد: «آموزش و پرورش می‌تواند از همان سنین کودکی روی آینده‌سازان این مرزوبوم کار کند و آن‌ها را در مسیر درست تربیت کند.»

نبود فرصت شغلی بعد از دبیرستان منجر به مدرک‌گرایی در جامعه شده است

نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: «وزارت آموزش و پرورش درگذشته کارگاه‌های مجهزی داشت و درس‌های عملی خوبی در این کارگاه‌ها ارائه می‌شد. در شرایط کنونی در حوزه ساختمان یا مکانیک چنین تجهیزاتی وجود ندارد و درنهایت شاید اگر دانش‌آموز به دانشگاه بروند فرصت کار عملی پیدا کنند و همین مدرک‌گرایی را گسترش می‌دهد.»

حسین زهی اظهار کرد: «در هنرستان‌ها باید تجهیزات به‌روز شود تا دانش‌آموز انگیزه بگیرد و به این مراکز بیاید.»

نقش مهم شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها در هدایت تحصیلی دانش آ‌موزان

نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها برای برنامه‌ریزی درست جهت هدایت تحصیلی دانش‌آ‌موزان گفت: «تعریف طرحی که بتواند منجر به شناخت و راهنمایی صحیح دانش‌آموز از مرحله مدرسه تا رسیدن به بازار کار شود و این طرح متناسب با شرایط اقتصادی هر استانی تعریف شود تا برای همان استان آورده داشته باشد.»

نایب‌رئیس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «تنوع رشته تحصیلی متناسب با هر استان موضوع مهمی است که خوب است آموزش و پرورش به آن توجه کند. بومی‌سازی رشته‌های تحصیلی کمک می‌کند تا اقتصاد هر استان با توجه به ظرفیتی که دارد جان تازه‌ای بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار