مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

تبریز و آذربایجان یکی از حوزه های تولید علم، فرهنگ و نشر کتاب است

تبریز(پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که تبریز و آذربایجان خاستگاه تاریخی و فرهنگی است، آن را یکی از حوزه های تولید علم، فرهنگ و نشر کتاب دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۱۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تبریز و آذربایجان یکی از حوزه های تولید علم، فرهنگ و نشر کتاب است

در جلسه چهارمین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان شرقی که در تالار خاقانی اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بنا بر این بوده که در دو هفته پیش این رویداد انجام بگیرد اما با توجه به‌ عدم اعلام برگزیدگان از سوی داوران برنامه با تاخیر برگزار می شود.

وی ادامه داد: تبریز و آذربایجان شرقی به جهت اینکه خاستگاه تاریخی و فرهنگی است، یکی از حوزه های تولید علم، فرهنگ و نشر کتاب است.

سید قاسم ناظمی اظهار کرد: حوزه نشر با مشکلات عقیده ای مواجه است که عدم حمایت نهادهای رسمی و کم کاری ناشران در حوزه محتوی و کیفیت نشر از آن جمله است که امیدواریم با همت همکاران و مسئولین ارشاد شاهد تحولات جدی در حوزه نشر باشیم.

وی افزود: علیرغم اینکه بعد از تهران و قم سومین استان از نظر کمی در حوزه نشر استان آذربایجان شرقی است اما از نظر کیفیت جایگاه خوبی نداریم.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید راه‌ زیادی برای رسیدن به وضع مطلوب طی کنیم، گفت: بخشی از این وظیفه برعهده مؤلفین و مترجمین است که باید با شناخت سلیقه عمومی،بتوانند مردم را به سمت کتابخوانی هدایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار