به مناسبت هفته پژوهش؛

همایش " چگونگی ادامه فعالیت‌های سوادآموزی" برگزار می‌شود

تهران (پانا) -  رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در همایش چگونگی ادامه فعالیت های سوادآموزی گفت بیش از گذشته نیاز به اندیشه های نو وتازه داریم و تولید فکر و گفتمان سازی در موضوع سوادآموزی بسیار مورد توجه می‌باشد.

کد مطلب: ۱۳۳۱۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش " چگونگی ادامه فعالیت‌های سوادآموزی" برگزار می‌شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، به مناسبت هفته پژوهش همایش یک روزه هم اندیشی صاحب نظران حوزه سوادآموزی با حضور اندیشمندان و پژوهشگران عرصه سوادآموزی و آموزش بزرگسالان کشور برگزار شد.

عبدی، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی برگرفته از پیام بسیار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) است، تشکیل این همایش را فرصت بسیار مغتنمی برای تحقق اهداف مورد نظر امام خمینی(ره) دانست و گفت: در پیام حضرت امام خمینی(ره) نکات بسیار مهمی وجود دارد که نگاه بلند ایشان را می‌رساند، باید تلاش کنیم تا نگاه امام خمینی(ره) را تحقق ببخشیم و نهضت سوادآموزی به نهضتی بودن خود برگردد و شاهد جریان مردمی آن باشیم و بعد از خواندن و نوشتن به دنبال استقلال فرهنگی برویم و این موضوع با تلاش همه دست اندرکاران و صاحب نظران و اندیشمندان دلسوز در این زمینه اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خاطر نشان کرد: در پیشبرد اهداف نهضت سوادآموزی، بیش از گذشته به اندیشه‌های نو نیاز داریم و تولید فکر و گفتمان سازی در این حوزه بسیار مورد توجه است.

وی با اشاره به آموزش بزرگسالان گفت: منظور از بزرگسالان فقط۵۰ ساله‌ها نیستند، بلکه برنامه ریزی برای افراد با سن‌های بالا هم مورد انتظار است که علی‌رغم اهمیت این موضوع متأسفانه جزء فراموش شده‌های نظام آموزشی است.

شایان ذکر است، در این نشست ۶ کارگروه ویژه تخصصی در عرصه سوادآموزی با حضور پژوهشگران این حوزه و با هدف بررسی راهکارهای پژوهش مدار در راستای چگونگی ادامه فعالیت‌ های سوادآموزی و سرانجام بخشی سوادآموزی تشکیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار