مشاور آموزشگاه جنت ملارد:

بهترین راه برای کنترل خشم، اندیشیدن و تأمل قبل از عمل است

ملارد (پانا) - مشاور آموزشگاه دخترانه جنت ملارد، بهترین راه برای کنترل خشم در انسان را اندیشیدن قبل از عمل و صحبت کردن دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۱۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
بهترین راه برای کنترل خشم، اندیشیدن و تأمل قبل از عمل است

افسانه فهیم‌آرا، مشاور آموزشگاه جنت آموزش و پرورش ملارد درباره‌ ضرورت کنترل خشم اظهار کرد: «خشمگین شدن، مثل هر احساس دیگری کاملا طبیعی است. آنچه باعث می‌شود ما نگران خشمگین شدن باشیم و به مدیریت خشم فکر کنیم، حرف‌ها و رفتارهایمان در زمان خشمگین شدن است.»

وی در تشریح راه‌های کنترل خشم در نوجوانان، ادامه داد: «گام اول این است که واقعیت را بپذیریم که خشمگین هستیم، سپس تصمیم بگیریم که چه کاری می‌توانیم درباره آن انجام دهیم. گاهی ممکن است به این نتیجه برسیم که نشان دادن واکنش پرخاشگرانه، سود بیشتری دارد. در مواقع دیگر ممکن است پاسخ انفعالی و بدون جرات را انتخاب کنیم. در بیشتر مواقع باید روش باجرات را انتخاب کنیم. درک این موقعیت مهم است که باید بدانیم حق انتخاب و مسئولیت یک شیوه پاسخ‌دهی مناسب در هنگام عصبانیت با ما است.»

این مشاور افزود: «درست است که داد و فریاد کردن باعث تخلیه شما می‌شود و احساس سبکی می‌کنید، ولی باید به یاد داشته باشید ممکن است حرف‌هایی بزنید که جبران‌ناپذیر باشند، تمرکز روی تنفس می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد و در حقیقت بهترین راه برای کنترل خشم است. معمولا وقتی مردم ناراحت هستند، اقداماتی انجام نمی‌دهند و فقط بخاطر شرایط گریه و زاری می‌کنند ولی وقتی آنها عصبانی شوند، تغییری را رقم خواهند زد.»

مشاور آموزشگاه جنت تاکید کرد: «وقتی نحوه کنترل خشم را یاد بگیریم آن وقت است که متوجه می شویم، بهترین راه برای کنترل خشم در انسان، اندیشیدن قبل از عمل و صحبت کردن است.»

دانش‌آموز خبرنگار : بهار ربیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار