در گفت‌وگو با پانا:

علی‌اصغر کلانتری: یکی باید یقه کی روش را به‌خاطر این نتایج بگیرد

اسکوچیچ ترس را از تیم ملی برچید/کی روش بعد از آن افتضاح با چه رویی تهران گردی کرد؟/فاتحه فوتبال ما وقتی خوانده شد، که بازیکن علیه مربی استوری گذاشت

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است یکی باید در فوتبال ایران پیدا شود تا یقه کی روش را بابت افتضاحی که در جام جهانی به بار آورد، بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
علی‌اصغر کلانتری: یکی باید یقه کی روش را به‌خاطر این نتایج بگیرد

مهدی جابری - علی‌اصغر کلانتری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر گفت:«آنهایی که دلسوزند و در فوتبال دنبال منافع نیستند و کارشناسانی که عمرشان را برای فوتبال گذاشتند، وقتی اسکوچیچ انتخاب شد، گفتند که او انتخاب خوبی نیست و ناراضی بودند. اما وقتی آمد،کاربلدی‌اش را نشان داد و کار کرد و نتیجه گرفت. تیمی که هیچ کس، آن را قبول نمی‌کرد، را گرفت. با همه تهمت‌ها و برچسب‌هایی که به او چسباندند، با تمرکز و بدون اینکه پاسخ کسی را بدهد و با کسی درگیر شود، کارش را کرد و سریع‌ترین صعود را رقم زد. شک نکنید کی روش در همین گروه، کمتر از ۵ باخت نمی‌آورد. اسکوچیچ از وقتی تیم ملی را در دست گرفت، ترس و دلهره و اضطراب ۸ ساله‌ای که کی روش با خودش آورده بود را از تیم دور کرد.»

وی ادامه داد: «او فوتبال هجومی و شهامت را به تیم ملی داد و در شرایطی که حتی نباید یک امتیاز از دست می‌داد، بهترین نتایج را گرفت. او به روح فوتبال ما دمید. پروژه ترس ۱۰ ساله را که با آن سروکله می‌زدیم را دور ریخت. بچه‌های ما همه دارند، در فوتبال اروپا بازی می‌کنند. همه‌ آنها در بهترین فرم فوتبالشان هستند. اسکوچیچ اگر بود، بدون شک صعود می‌کردیم. همه تیم‌ها را دیدم. به جرات می‌گویم که هیچ گروهی آسان‌تر از گروه ما نداشتیم.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «من بعد از این افتضاحی که کی روش در جام جهانی به بار آورد، تعجب می‌کنم که چرا کسی یقه او را نگرفت. ما که همه می‌دانستیم او ترسو است. همیشه تیمش ۴ دفاعه بازی می‌کرد، چرا مقابل انگلیس با ۳ دفاع بازی کرد؟ او مشکوک بود. با افتضاح باختیم. ترس تمام وجودش را گرفته بود و بازیکنان هم این را از مربی گرفتند و تخلیه روحی شدند. او بدترین نتایج تاریخ فوتبال ما را رقم زد. بعد از آن افتضاح به جای اینکه بیاید از مردم عذرخواهی کند، یقه هوادار و سایت‌های ورزشی را می‌گیرد. او راهش را یاد گرفته که هر وقت بد می‌بازد، افکار عمومی را با یک درگیری به سمت دیگری سوق می‌دهد. من اسکوچیچ را فکر می‌کنم یک بار از نزدیک دیدم و پسرخاله من نیست. او بهترین نتایج را گرفت اما بدترین رفتار را کردند.»

علی اصغر کلانتری گفت: «کی روش بعد از به بار آوردن آن افتضاح، چطور رویش می‌شود، تهران گردی کند؟ ما در لیگ دسته دوم و اول یک مساوی می آوریم، جرات نمی‌کنیم از خجالت بیرون بیاییم. ضعیف‌ترین تیم تاریخ جام جهانی ولز بود. ژاپن، کره و استرالیا و عربستان سخت‌ترین گروه‌ها را داشتند اما شجاعانه بازی کردند. فکر اشتباهی که در سر مسئولان فدراسیون فوتبال ما بود، این بود که با کی روش آبرومندانه می‌بازیم. این آبرومندانه باختن است که با ترس و لرز از انگلیس ۶ گل بخوریم و کسی هم حتی یک عذرخواهی نکند و به جای استعفا، یقه بقیه را بگیرد؟»

وی تاکید کرد: «خدا از آن کسی نگذرد که در جام جهانی قبلی، بعد از باخت به آرژانتین، حماسی سرایی کرد و باعث ابقای او شد تا ۸ سال او فوتبال ما را اسیر خودش بکند. چرا کسی یقه تاج را نمی‌گیرد؟ تماشاگر هم بهتر از اپ ترکیب می‌چید. ترکیب‌های او شک و شبهه زیاد داشت. همه اش دنبال پول است. قول می‌دهم با یک پررویی دیگر بازهم ادامه خواهد داد. من فاتحه فوتبال را همان موقع خواندم که بازیکنش زیرآب مربی را می‌زند و علیه اش استوری می‌گذارد. تمام تیم‌ها پیشرفت محسوسی کرده بودند و فقط این تیم ما بود که با بی تدبیری فدراسیون و بازگشت به عقب و انتخاب کی روش هیچ دستاوردی نداشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار