در آخرین شب از نخستین هفته جشنواره فیلم ۱۷

پوستر فیلم «شیخ حسن» در قم رونمایی شد

قم (پانا) - آنین رونمایی از پوستر فیلم «شیخ حسن» ویژه زندگی و شهادت شهید «حسن صادق خانی» و سه پوستر دیگر، شب گذشته در قالب نخستین جشنواره فیلم 17 در خانه موزه شهیدان زین الدین قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۰۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
پوستر فیلم «شیخ حسن» در قم رونمایی شد

آنین رونمایی از پوستر فیلم های مستند چهار شهید والامقام به نام های حسن صادق خانی، صابر مهرنژاد، سید محمد و سید احمد میرقیصری و علیرضا همایی فصیح شب گذشته همزمان با شام شهادت حضرت زهرا(س) در خانه موزه شهیدان زین الدین قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم در سخنانی، اهمیت جلوگیری از خطر تحریف و فراموش حماسه دفاع مقدس با تکیه بر فیلم و تحقیق و پژوهش را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه، سید محمدجواد رجایی کارگردان فیلم «شیخ حسن» ویژه معرفی شهید حسن صادق خانی، مهدی هاشمی کارگردان مستند «صبر نفس» در مورد شخصیت و شهادت جانباز شهید صابر مهرنژاد، محمدجواد رحیمی کارگردان مستند «آخرین نبرد فرمانده» مربوط به زندگی و شهادت شهیدان سید محمد و سید احمد میرقیصری و وحید فتاحی منش کارگردان فیلم «سایه آرامش» در مورد شهید فرماندهی انتظامی علیرضا همایی فصیح نکاتی را مرتبط با فیلم های مذکور بازگو کردند.

عبدالله صادقخانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک و برادر شهید در حاشیه این مراسم به پانا گفت: ساخت فیلم های مستند تاثیر شگرفی در معرفی دقیق حماسه ایثار و شهادت و رشادت های جوانان این مرزوبوم در برابر دشمن به نسل جوان بخصوص دانش آموزان دارد.

در این مراسم، پوستر مستندهای فوق از مجموع 60 فیلم مستند که به سفارش کنگره ملی شهدای استان قم تهیه شده اند، رونمایی شد و بدین سان، مجموع پوسترهای رونمایی شده در هفته هنری نخستین ماه برگزاری جشنواره فیلم 17، به عدد 14 رسید.

فیلم های مذکور قرار است ظرف هفته آینده همراه با برگزاری کارگاه هنری در تالار شهید آوینی واقع در نبش کوچه 28 بلوار جمهوری اسلامی اکران شوند.

به گفته داود جلیلی، دبیر جشنواره فیلم 17، این جشنواره مجوز برپایی در سطح ملی را دارد زیرا قم، تنها شهری است که 1322 شهید یعنی یک پنجم شهدای استان را شهدای جبهه مقاومت تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه هر ماه پنج روز رونمایی و سه روز اکران فیلم داریم، عنوان کرد: 17 فیلم گروه الف از فرماندهان محورها و لشکرها، 17 فیلم گروه ب ویژه فرماندهان گردان ها و دو سری 17 فیلم هم از گروه ج ویژه شهدای شاخص و کهنه سربازها داریم.

در مراسم فوق حسن مالکی نژاد در مصیبت شام شهادت حضرت زهرا(س) مرثیه سرایی کرد؛ همچنین از خانواده های شهدا، کارگردانان و دست اندرکاران فیلم های مستند و پیشکسوتان لشکر 17 با اهدای یک لوح به امضای دبیر جشنواره فیلم 17 تجلیل گردید؛ نمایشی نیز با هنرمندی محمدجواد زرنوش و با موضوع شهید اسارت، محمدرضا شفیعی اجرا شد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار