سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

توجه به دانش‌آموزان استثنایی یکی از مصادیق بارز عدالت است

تهران (پانا) - سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور معتقد است توجه به شرایط ویژه دانش آموزان استثنایی یکی از مصادیق بارز عدالت آموزشی و تربیتی است.

کد مطلب: ۱۳۳۰۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
توجه به دانش‌آموزان استثنایی یکی از مصادیق بارز عدالت است

حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با پانا اظهار داشت: «زمانی که از عدالت سخن می‌گوییم باید به تفاوت‌های فردی نیز توجه کنیم، عدالت به معنی قرار دادن هرچیز در جایگاه خود است. وقتی با دانش‌آموزان استثنایی مواجه می‌شویم تازه متوجه خواهیم شد که این دانش‌آموزان چه ظرفیت‌ها و توانایی‌های بسیار زیادی دارند، در نتیجه نیاز است به صورت ویژه به این عزیزان توجه شود تا ان‌شالله بتوانیم به مبحث عدالت تربیتی و نصیب‌ آموزشی برابر جامه عمل بپوشانیم.»

رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در پاسخ به این سوال که در راستای مبحث عدالت تربیتی چه اقداماتی انجام شده است، گفت: «در این زمینه شاهد راه‌اندازی پویشی بودیم که برنامه‌ریزی تکمیل هشت مدرسه استثنایی را در بر داشت و این مدارس به لطف خدا در روز جهانی معلولین افتتاح شدند و تمامی مدارس افتتاح شده با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان استثنایی طراحی و ساخته شده است.»

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این موضوع که توجه به شرایط ویژه دانش آموزان استثنایی یکی از مصادیق بارز عدالت است، عنوان کرد: «هرکسی که بخواهد ما را در مسیر ساخت، تجهیز و بهسازی مدارس دانش‌آموزان استثنایی یاری دهد، قطعا دست همکاری به سمت او دراز می‌کنیم. خدارا شاکریم که نگاه خیرین در این حوزه بسیار ویژه است و همواره یار و یاور ما بوده‌اند.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «پروژه‌های مدارس استثنایی از نظر ساخت، تجهیز و بهسازی در اولویت سازمان نوسازی مدارس قرار دارد و در تمامی برنامه‌ریزی های انجام شده حل مشکلات و معضلات این قشر از دستگاه تعلیم و تربیت برای ما در اولویت است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار