مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز:

احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال با جدیت دنبال می‌شود

کرج (پانا) - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز گفت شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بررسی مشکلات زیرساخت‌ها و عارضه یابی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در راستای احیای واحدهای راکد و غیرفعال گام برمی‌دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال با جدیت دنبال می‌شود

حمیدرضا عقاب نشین در جلسه کارگروه احیای واحدهای راکد و نیمه فعال این شرکت اظهار داشت: یکی از متولیان اصلی رونق بخشی به تولید استان، شرکت شهرک‌های صنعتی البرز است که سعی شده با برنامه ریزی و پیگیری های مستمر، گام‌های اثربخشی را در راستای احیای واحدهای صنعتی راکد برداریم.

وی تصریح کرد: در راستای افزایش ظرفیت تولید و بالابردن راندمان و توان استان در بخش صنعت، نهضت احیای واحدهای راکد و رفع موانع تولید در سطح شهرک‌های صنعتی استان از مدت‌ها قبل اجرایی و عملیاتی شده است.

عقاب نشین در پاسخ به این سئوال که عمده مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال در چه بخش هایی است، عنوان کرد: بدهی به بانک‌ها و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان، نبود مواد اولیه و فرسودگی ماشین آلات از جمله دلایلی بوده که این واحدهای تولیدی را در سالیان گذشته با چالش مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز کمک به توانمندسازی و احیای تولید و صنعت را از تکالیف شرکت شهرک‌های صنعتی برشمرد و بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با بررسی مشکلات زیرساخت ها و عارضه یابی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل با ارائه راهکارهای قانونی و مستند در قالب طرح های توجیهی در راستای احیاء واحدهای راکد و غیرفعال گام برمی‌دارد.

وی اضافه کرد: احیای واحد راکد به این معنا نیست که همان تولید قبلی احیای شده و همان ماشین آلات قبلی به کار گرفته شود بلکه ممکن است به کل خط تولید تعویض و محصولی جدید تولید شود چرا که بر حسب شرایط، برخی محصولات یا نیاز به تولید ندارند یا بازار آن اشباع شده است.

عقاب نشین احیای واحدهای صنعتی را تنها با حضور بخش خصوصی قدرتمند و اهل تولید ممکن دانست و خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با نیت احیای واحدهای تولیدی، همکاری با بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده و تلاش دارد از مسیر سرمایه و توان تکنولوژیکی این بخش، نسبت به احیاء واحدهای تولیدی اقدام کند.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز گفت: تلاش می‌کنیم با تامین سرمایه در گردش، جانشینی و واگذاری به سرمایه گذاران جدید، تغییر خط تولید و سایر موارد این واحدها را به چرخه تولید و آنها را دوباره به جمع واحدهای تولیدی فعال بازگردانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار