معاون پرورشی دبستان ایمان رودهن:

اقدامات تربیتی تخصصی در مدارس نقطه عطف ارتقای شخصیتی دانش‌آموز خواهد شد

رودهن (پانا) - معاون پرورشی دبستان ایمان رودهن، انجام کار تربیتی را در مدارس نیازمند اقدامات حرفه‌ای و طراحی شده منظم‌ دانست تا نقطه عطف اوج و ارتقای شخصیتی را برای دانش‌آموز فراهم کند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات تربیتی تخصصی در مدارس نقطه عطف  ارتقای شخصیتی دانش‌آموز خواهد شد

سیده‌ کلثوم موسوی، معاون پرورشی دبستان ایمان رودهن در گفت وگو با پانا بیان کرد: «در دوران ابتدایی، آموزش آموزه‌های تربیتی در راستای تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان بسیار تخصصی و بامهارت باید انجام شود، دانش‌آموزان در این مقطع حساس تحصیلی به دلیل مقتضیات سنی خاصی که دارند نمی‌توانند بسیاری از مسائل را به صورت اقداماتی مانند سخنرانی، جلسات هم‌اندیشی و گفتگوهای تخصصی و در کل آموزش‌های پیشرفته تربیتی به ثمر برسانند؛ در واقع این دانش‌آموزان نیاز دارند بسیاری از مطالبی که ضرورت یادگیری آنها وجود دارد، به طور ضمنی و غیرمستقیم و از طریق کارهای هنری و جذاب و متنوع و مورد علاقه‌شان، آموزش ببینند.»

وی افزود: «ما در دبستان ایمان، در پی ایده‌پردازی پرورشی و با همیاری همکاران و انجمن اولیا و مربیان فعال مدرسه، بسیاری از آموزه‌های مربوط به مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی، دینی و غیره را با فضاسازی تابلو اعلانات مدرسه به دانش‌آموزان عرضه کرده تا یک آموزش غیرمستقیم، عینی و ملموس توامان با حس زیباشناختی رنگ‌ها و شکل‌های جذاب برای دانش‌آموز فراهم کنیم.»

موسوی در ادامه عنوان کرد: «تعداد تابلوهای اعلانات در دبستان ایمان زیاد است، به طوری که تقریبا تمام‌مسیر رفت و آمد دانش‌آموزان تابلو وجود دارد و مسلما فضاسازی‌های تربیتی و زیبا روی این تابلوها و به روز و تنوع سریع و متناسب با آموزش‌های خاص مورد نظر، توجه دانش‌آموزان را به خود جلب خواهد کرد و همین امر زمینه این آموزش غیرمستقیم و مفید را ایجاد خواهد کرد، مسلما همان‌طور که مطالعات علمی به وضوح ثابت کرده است آموزش‌هایی که از طریق تحریک حس بینایی انجام‌می‌شود یادگیری بیشتر و با دوام‌تری را به دنبال دارد.»

وی همچنین خاطرنشان کرد: «لازم است اقدامات پرورشی و تربیتی کاملا حرفه‌ای و تخصصی مورد استفاده قرار گیرد تا ابزاری شود که زمینه و بستر رشد و تعالی دانش‌آموزان را فراهم کند، اقدامات اضافه و غیرتخصصی ضمن اتلاف وقت، فقط باعث خواهد شد که دانش‌آموز رغبت خود را به آموزش و فعالیت‌های پرورشی و تربیتی از دست بدهد و به جای رشد و تکامل، زمینه انحطاط و افت تربیتی را برای دانش‌آموز ایجاد کند.»

معاون پرورشی دبستان ایمان در پایان نیز تصریح کرد: «ما مربیان پرورشی رسالت مهمی در مقابل دانش‌آموزان بر عهده داریم و همیشه باید ابزارهای موجود فرهنگی، هنری و تربیتی را در راستای اهداف مدنظر آموزشی خود در مدارس تخصصی و متناسب با روحیات دانش‌آموزان استفاده کنیم، هر ابزاری در مدرسه اگر مناسب، به موقع و با برنامه‌ریزی و طراحی مشخص اجرا شود قطعا آثار آموزشی و تربیتی‌اش نمایان و قابل توجه خواهد بود.»

خبرنگار : زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار