یک دانش‌آموز نخبه و نویسنده در ملارد:

فرصت‌ها، اتفاق نمی‌افتند، ما خالق آن‌ها هستیم

ملارد(پانا) - یک دانش‌آموز نخبه و نویسنده آموزشگاه استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد و خبرنگار پانا، در مورد راه‌های رسیدن به موفقیت گفت فرصت‌ها، اتفاق نمی‌افتند، بلکه آن‌ها خالق آن هستند.

کد مطلب: ۱۳۲۹۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
فرصت‌ها، اتفاق نمی‌افتند، ما خالق آن‌ها هستیم

نرگس مرادی، دانش‌آموز نویسنده و خبرنگار پانا شهرستان ملارد است که به عنوان یک دانش‌آموز نخبه در سطح این شهرستان شناخته شده است؛ او دانش‌آموز پایه دهم تجربی دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد است و در شهریور ۱۳۸۶ در شهر کرمانشاه متولد شده است. تا دوم ابتدایی در زادگاه خود زندگی کرده و پس از آن همراه خانواده به تهران مهاجرت کرده است.

این دانش‌آموز خبرنگار پانا، در مورد نحوه زندگی خود بیان کرد: «زمانی که خواندن و نوشتن را یاد گرفتم علاقه شدیدی به مطالعه کردن و نوشتن خاطرات داشتم. ولی از ١٠ سالگی نوشتن را بصورت جدی آغاز کردم، رمان‌های خیلی زیادی خواندم و با خواندن مجموعه کتاب‌های هری پاتر به نوشتن رمان‌های علمی تخیلی علاقه‌مند شدم؛ علاوه بر نوشتن رمان، در زمینه‌های مختلف دیگر نیز فعالیت دارم. به زبان انگلیسی تسلط کامل دارم و در مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت قرآن، انشای‌نماز و فرهنگی‌ و هنری رشته نمایش عروسکی و ورزشی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌ام.»

مرادی افزود: «هرگز نه بهانه آوردم و نه بهانه‌ای را پذیرفتم؛ چون بر این باور هستم که فرصت‌ها، اتفاق نمی‌افتند و ما خالق آنها هستیم.»

اینهنویسنده نوجوان آموزشگاه شهدای مدافع حرم گفت: «رابطه نویسنده با اثری که خلق می‌کند مثل رابطه مادر و فرزند است. یک نویسنده با تمام وجود کلمات را کنار هم قرار می‌دهد تا اثری ماندگار و مفید خلق کند، رمان در جستجوی روشنایی و کتاب جنگاور صلح(شاهدخت رها شده) آثار من هستند که در ژانر علمی، تخیلی نوشته شده‌اند.»

وی تصریح کرد: «هدفم از نوشتن کتاب‌های علمی، تخیلی و فانتزی، این بوده که بتوانم به مخاطبانم کمک کنم که بر اضطراب و ترس‌هایشان غلبه کرده و راه‌حل منطقی برای ترس‌هایشان پیدا کنند، رمان علمی تخیلی خواننده را به دنیایی جدید می‌برد که شکل گسترده‌ای از دنیای ماست. اگر به زندگی نوابغ، دانشمندان و هنرمندان بزرگ نگاهی بیندازیم می‌بینیم همه آن‌ها در کودکی تا بزرگسالی دارای ذهنی خلاق و جست‌وجوگر بوده‌اند،‌ هیچ‌گاه به غیرممکن‌ها بسنده نکرده‌اند. اهمیت داستان‌های علمی، تخیلی در این است که می‌تواند مرزهای ذهنی را بردارد و آنها را به ناممکن‌ترین‌ها در ذهن راه دهند.»

مرادی خاطرنشان کرد: «کودکان و نوجوانانی که کتاب‌های علمی، تخیلی و فانتزی می‌خوانند، افرادی کنجکاو‌تر و خلاق‌تر هستند. تاثیر داستان‌های علمی، تخیلی در کودکان و نوجوانان را می‌توان در روش مواجهه آن‌ها با واقعیت‌ها نیز دید. آن‌ها خلاقانه بسیاری از مشکلات و مسائلشان را با راه‌حل‌هایی جذاب و گاه‌ عجیب‌ و غریب حل می‌کنند. به همین دلیل این سبک از نویسندگی را انتخاب کردم.»

این دانش‌آموز خبرنگار پانا تشریح کرد: «تأکید مقام معظم رهبری، تکریم و حمایت از نویسندگان است و از مسئولین انتظار دارم که دانش‌آموزان نویسنده را دریابند و حمایت و تکریم کنند. فرهنگ تکریم، فرهنگی زیبا است و به ویژه در حوزه قلم و کتابت، می‌تواند موجب تعالی شود.»

نویسنده نوجوان شهرستان ملارد خطاب به هم‌سن و سالان خود توصیه کرد: «توصیه‌ام به دانش‌آموزان و همسن و سال‌های خودم این است که برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد. این‌که ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺗﻮﺍنشان ﺑﺮﺍﯼ ﺑﻬﺘﺮ ﺷﺪﻥ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ کنند. ﺣﯿﻒ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻫﻢ، ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺴﯽ ﺑﺎشید ﮐﻪ ﺩﯾﺮﻭﺯ ﺑﻮﺩید. ٢٠سال بعد، شما از کارهایی که انجام نداده‌اید، ناراحت می‌شوید، نه کارهایی که انجام داده‌اید، پس طناب قایقتان را از ساحل باز کنید و از ساحل امن خود به سوی آب‌های آزاد برانید. جستجو کنید، رویا بسازید و کشف کنید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار