دانش‌آموز عضو انجمن موسیقی استان تهران در گفت‌و گو با پانا عنوان کرد:

مثبت‌اندیشی، مسیر فرصت‌ها و موفقیت را در زندگی باز می‌کند

ملارد (پانا) - دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد، مثبت‌اندیشی را، راه رسیدن به فرصت‌ها و موفقیت‌ها دانست و عنوان کرد که فرصت‌ها همیشه در اطراف انسان هستند فقط باید بتوان آن‌ها را دید.

کد مطلب: ۱۳۲۹۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مثبت‌اندیشی، مسیر فرصت‌ها و موفقیت را در زندگی باز می‌کند

سارینا افرازی، عضو انجمن موسیقی استان تهران، دانش‌آموز پایه دهم تجربی دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد، متولد بهمن ۱۳۸۵ یکی از هنرمندان این شهرستان است که در رشته نوازندگی چندین رتبه منطقه‌ای و استانی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

این دانش‌آموز هنرمند، آشنایی و علاقه خود به این هنر را این‌گونه تشریح کرد: «از زمان کودکی، پدرم همیشه به موسیقی سنتی گوش می‌داد. بعدها که بزرگتر شدم، شنیدن صدای سه تار حس خوبی به من می‌داد و به همین خاطر به این هنر علاقه پیدا کردم و برای اولین بار شروع به ساز زدن کردم، در این مسیر با اساتید بزرگی چون استاد شهریار آشنا شدم و این باعث شد که من با علاقه و انگیزه بیشتری شروع به نواختن کنم.»

افرازی در ادامه اظهار کرد: «شش سال است ساز می‌زنم، برخلاف اینکه برای درس و فعالیت‌هایم که همیشه برنامه دقیقی داشتم، برای ساز زدن این‌گونه نبودم و در اوقات فراغت و هر ساعتی از شبانه‌روز، ساز دست می‌گرفتم و بدون خستگی می‌نواختم. موسیقی برای من نوعی ماساژور قوی است که روح و روانم را تحت تاثیر قرار داده و به من آرامش خاصی می‌دهد. بعدها از طریق قطعه‌های ساخته شده در دستگاه بیات ترک، علاقه‌ام به شعر و ادبیات فارسی نیز زیاد شد.»

این دانش‌آموز هنرمند ملاردی به نوجوانان هم‌سن خود این‌گونه توصیه کرد: «سعی کنید در راهی قدم بگذارید که بیشتر از آن‌که شما را موفق نشان دهد، باعث آرامش روحتان شود و سعی کنید همیشه مثبت‌اندیش باشید؛ چون باعث می‌شود از فرصت‌ها و موقعیت‌های خود درست استفاده کنید و برای رسیدن به اهدافتان از تجربیات بزرگان و انسان‌های موفق بهره ببرید. من هر زمان که این احساس را دارم به یاد این بیت لسان‌الغیب می‌افتم که می‌گوید: سعی نابرده در این راه به جایی نرسی، مزد اگر می‌طلبی طاعت استاد ببر‌.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار