دانش‌آموز مخترع در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:

برای رسیدن به موفقیت، بهانه‌ها را کنار بگذارید

ملارد (پانا) - یک دانش‌آموز دهم تجربی آموزشگاه استعدادهای درخشان فرزانگان ملارد معتقد است موفقیت برای افرادی‌ است که نه بهانه‌ای می آورند و نه بهانه‌ای را می‌پذیرند.

کد مطلب: ۱۳۳۱۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برای رسیدن به موفقیت، بهانه‌ها را کنار بگذارید

یگانه محمدرضابیگی، دانش آموز مخترع ملاردی،۱۶ سال دارد و از ۴ سالگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده است، سال ۲۰۲۱ دیپلم زبان انگلیسی را گرفته، هم‌اکنون در دوره‌های TTC مهارت کسب می‌کند و در زمینه‌های ادبیات و زبان انگلیسی جشنواره خوارزمی نیز رتبه دارد. چندی پس از آنکه توانسته صحبت کند و کلماتی بر زبان بیاورد، مادربزرگش که معلم بازنشسته بوده خواندن و نوشتن و ریاضیات را به او آموخت. همان زمان بود که کم کم به ساخت و ساز وسایل جدید علاقه‌مند شده و در این راه همیشه حمایت خانواده و خصوصاً پدرش را به همراه داشته است.

این دانش‌آموز در گفت‌و‌گو با پانا عنوان کرد: «با توجه به پیگیری‌های پدرم، طرح‌ها و ایده‌هایم جهت گرفتند و در ۱۳ سالگی اولین اختراعم را به ثبت رساندم.»

محمدرضابیگی که‌ مخترع وسیله کمک آموزشی دیتا یا همان دایره یادگیری و تقویت اطلاعات است، گفت: «هدف از ساختن این وسیله، پر کردن اوقات آزاد دانش‌آموزان و افزایش اطلاعات عمومی و ایجاد راهی برای آموزش مفاهیم حفظی است.»

وی ادامه داد: «از حدود ۶ ماه پیش طرح اختراع جدیدم را برنامه‌ریزی کردم و اکنون آن را به مرحله اجرا رساندم و به زودی از آن رونمایی خواهم کرد.»

این دانش‌آموز نخبه ملاردی به نوجوانان همسن و سال خود توصیه کرد: «به بهانه‌های پیش رو توجه نکنید و در مسیر موفقیت قدم بردارید. البته این کار مستلزم این است که مسیرتان را شناسایی کرده باشید. موفقیت برای افرادی‌ است که نه بهانه‌ای می آورند و نه بهانه‌ای را می‌پذیرند.»

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار