مدیر ستاد اقامه نماز استان فارس:

اهمیت به نماز موجب تکامل معنوی در افراد جامعه است

آباده (پانا) - مدیر ستاد اقامه نماز استان فارس عنوان کرد اهمیت به نماز به عنوان ستون دین مبین اسلام و ترویج آن در بین اقشار مختلف جامعه ضرورت دارد.

کد مطلب: ۱۳۲۹۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت به نماز موجب تکامل معنوی در افراد جامعه است

این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در آباده، حجت الاسلام علی سقاچی، معاون ستاد اقامه نماز فارس و اعضای شورای اداری شهرستان آباده در حوزه علمیه امام صادق این شهرستان برگزار شد، سید حسین ذوالانوار با تاکید بر ترویج نماز در بین اقشار مختلف جامعه گفت: نماز عملی است که تکامل معنوی انسان را به دنبال دارد و انسان را قادر می‌کند که در سایه‌ تعلیم والای آن صفات و فضایل پاک اخلاقی را در ضمیر خویش پرورش دهد.

ذوالانوار گفت: نماز به سایر اعمال انسان ارزش می‌بخشد، چرا که نماز روح اخلاص را در انسان زنده می‌کند و اگر به دنبال قدرت واقعی هستیم باید با خدا ارتباط برقرار کنیم.

نماینده ولی فقیه در آباده به لزوم تداوم همکاری همه عوامل اجرایی در برگزاری و برپایی نماز در سطح جامعه تاکید کرد و به نقش موثر حوزه در این امر اشاره کرد.

سید حسن موسوی خراسانی در ادامه از رازهای نماز در زندگی روزمره سخن گفت که نماز برترین وسیله قرب الهی است و سرنوشت جامعه اسلامی با برپایی و اقامه نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین سقاچی با اشاره به سخنان امام علی که فرمودند:«هر کس که در کودکی چیزی بیاموزد مانند نقش بر روی سنگ حک می‌شود»، گفت: توجه و سرمایه‌گذاری ما بر روی نسل امروز است تا با احکام و فضائل و آثار نماز آشنا شوند، چرا که نماز عدالت اجتماعی و رعایت حقوق دیگران در جامعه را به دنبال دارد.

وی از رونمایی کتاب ۹۲ پرسش متداول نوجوانان در خصوص نماز که برای معاونین پرورشی و روحانیون مدارس تدوین شده است خبر داد.

در پایان، گزارشی از طرح‌های مربوط به نماز مدارس ارائه شد و راهکارهایی برای تکمیل طرح‌های آموزش و پرورش مطرح شد که در آینده‌ای نزدیک اتفاقات خوبی در زمینه نماز در مدارس خواهد افتاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار