معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان:

نهادینه کردن راه‌های مقابله با زلزله، در سطح مدارس و خانواده ها تبیین شود

٣ ایستگاه لرزه نگاری در استان سمنان ایجاد می‌شود

سمنان (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن راه‌های مقابله با خطر زلزله، باید در سطح مدارس و خانواده ها تببین شود، گفت باید اثربخشی اقدامات در مورد پیشگیری و فرهنگ‌سازی مقابله با زلزله افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نهادینه کردن راه‌های مقابله با زلزله، در سطح مدارس و خانواده ها تبیین شود

محمد حمیدی، در آیین برگزاری مانور زلزله در مدرسه شهید امامی شهرستان سرخه، با حضور طاهریان مدیرکل مدیریت بحران استاندار سمنان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی، با تاکید بر اینکه مانورها فرصت آموزش پیش از وقوع حادثه را فراهم ساخته و این موضوع از اضطراب و ترافیک صحنه واقعی حادثه می‌کاهد، متذکر شد: در واقع نحوه پناه گیری و خروج اضطراری و رسیدگی به مصدومان در ساعات اولیه بروز حوادث می تواند در کاهش تلفات و جلوگیری از انتشار و گسترده شدن بحران نقش اساسی را ایفا کند.

وی با بیان اینکه در زمان بروز وقایع طبیعی، عدم آمادگی و نبود آموزش کافی می تواند یک حادثه بسیار ابتدایی را به یک فاجعه انسانی تبدیل کند، افزود: زلزله، یک اتفاق طبیعی است که متاسفانه تاکنون، دانش بشری موفق به پیش بینی آن نشده است و ما فقط با این آموزش ها می توانیم خسارت های ناشی از زلزله را کم کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: باتوجه به اینکه باید آموزش‌ها در سنین پایین برای مقابله با خطرات زلزله و سایر بلایای طبیعی انجام شود، از همین امسال با محوریت مدیریت بحران، آموزش و پرورش و هلال احمر با بهره گیری از اساتید کلاس های آموزشی برای اولیاء و دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت.

ایجاد ٣ ایستگاه لرزه نگاری در استان سمنان

حمیدی همچنین در رابطه با زیرساخت‌های استان سمنان گفت: در حوزه تأمین زیرساخت‌ها در استان، سه ایستگاه به ایستگاه های قبلی لرزه نگاری استان اضافه شده و در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی مستقر خواهد شد تا ما با استفاده از این سه ایستگاه و پوشش کلی استان، بتوانیم مقدار پس لرزه ها و پیش لرزه ها را داشته باشیم و با رسم نمودار این پس لرزه ها و پیش لرزه ها، بتوانیم پیش بینی بهتری کرده و یکسری اقدامات لازم برای اطلاع رسانی به مردم عزیز استان جهت پیشگیری از خسارت های احتمالی در اثر زلزله را داشته باشیم.

وی در پایان افزود: مدیریت بحران در کشور امروزه یک امری حیاتی است؛ از این رو برگزاری مانورهای متعدد می تواند برای آمادگی در برابر حوادث طبیعی بسیار تاثیرگذار باشد. با افزایش آمادگی و برگزاری دوره های آموزشی و مانورهای سراسری از این قبیل می توان در راستای مجهز و تقویت کردن ستاد مدیریت بحران در هر منطقه گام برداشت که یقینا تاثیرات مثبت آن در اولین ساعات پس از وقوع حوادث و بلایای طبیعی بروز خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار