مشاور خانواده و استاد دانشگاه در فشافویه:

زنان، محور محبت در خانواده هستند

فشافویه (پانا) - یک استاد دانشگاه و مشاور خانواده در کارگاه آموزشی مهارت ارتباط موثر مادر و دختر در جمع اولیای دانش‌آموزان مدارس فشافویه، بر اهمیت جایگاه زنان در خانواده اشاره کرد و آنان را محور محبت میان خانواده دانست.

کد مطلب: ۱۳۲۷۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
زنان، محور محبت در خانواده هستند

سعید عزیزی، مشاور خانواده و استاد دانشگاه در رابطه با اهمیت رفتار صحیح در خانواده بیان کرد: وقتی که پدر و مادر احترام متقابل داشته باشند، قطعا کودکان از آنها الگوبرداری می‌کنند و فرزندان باادب و خوبی خواهند داشت.

عزیزی در رابطه با جایگاه زن در خانواده خاطرنشان کرد: اگر یک زن در خانواده افسرده باشد، می‌تواند به سایر اعضای خانواده سرایت کند چون تعامل بیشتری نسبت به بقیه با افراد دارد و محور محبت در خانواده زنان هستند.

این مشاور خانواده و استاد دانشگاه گفت: مادران اگر صلاح فرزندانشان را می‌خواهند باید از آنها در کار‌های منزل کمک بگیرند. از جمله در ظرف شستن، گردگیری، غذا پختن چون هر یک ساعت کار عملی، می‌تواند سه ساعت ذهن فرزندانشان را باز کند و تمرکز بالایی داشته باشند و باعث کاهش استرس می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: لازم است بعضی از موضوعات از جمله بیماری افسردگی را جدی بگیریم؛ برخی از افراد بر اثر یک اتفاق ناگوار باعث افسردگی می‌شوند، این کاملا طبیعی است، ولی گاهی اوقات افراد دلیل خاصی برای افسردگی ندارند و این افسردگی مزمن است که بسیار خطرناک است.

وی در ادامه افزود: برخی از علائم افسردگی مزمن می‌تواند اختلال در خواب، احساس خستگی، بی‌انگیزه بودن و عدم نشاط باشد که ما باید آن را درمان کنیم.

در این مراسم میثم موسی کاظمی مدیر آموزش و پرورش، کارشناس امور بانوان اداره آموزش و پرورش، عضو شورا و ریاست کمسیون فرهنگی شهرداری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری، معاون پشتیبانی و مالی اداره آموزش‌ و پرورش منطقه فشافویه حضور داشتند.

خبرنگار: نرگس عبداللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار