معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

تربیت بدون هنر معنایی ندارد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر ضرورت توجه بیشتر به تقویت تعامل هنرمندان و فرهنگیان در زمینه تولید محصولات و آثار تربیتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۷۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تربیت بدون هنر معنایی ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی در آیین افتتاحیه پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد که با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره فیلم رشد فرصتی برای دور هم جمع شدن دو گروه از اقشار و افراد اثرگذار در جامعه یعنی هنرمندان و فرهنگیان است؛ چراکه این ترکیب به هنر معنای دیگری می‌دهد و هم تربیت را اثرگذار می‌سازد.

وی افزود: تربیت بدون هنر معنایی ندارد؛ هنرمند در عمق کار خود مشغول فعالیت تربیتی است بنابراین در این جشنواره فرصتی برای گردهم آمدن و ترکیب این دو نگاه فرهنگی و هنری است.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: در یک نگاه واقع‌بینانه باید اعتراف کنیم که ما در زمینه تولید فیلم‌های آموزشی و تربیتی ضعف‌های متعددی داریم و فیلم آموزشی جایگاه قبولی در جامعه ندارد. این در حالی است که این آثار هنری بسیار اثرگذار است و با ذائقه جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان سازگاری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطیفی گفت: ما در این شرایط نیاز به اقدامی اثرگذار و اساسی برای بسیج کردن مجموعه‌ها، جریانات و افراد مختلف به منظور توجه به این موضوع در نظام تعلیم و تربیت و تولید آثار فاخر داریم تا بتوانیم اثرگذاری پیام‌های خود را بیشتر و عمیق‌تر کنیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از مطالباتی که امروز از آموزش و پرورش وجود دارد فقط از طریق متون و کتب درسی امکان انتقال ندارد و باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های حوزه هنر بهره بگیریم. همچنین اگر درباره هویت‌سازی صحبت می‌کنیم این شایستگی‌ها هنگامی اتفاق می‌افتد که دانش‌آموزان به وسیله مواد و منابع مختلف و متنوع با این شایستگی‌ها مواجه باشند و یکی از این منابع، آثار هنری همچون فیلم‌های آموزشی و تربیتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار