واگذاری۲۵۰ کودک به فرزندخواندگی از ابتدای سال تاکنون

تهران (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت از ابتدای سال تا کنون۲۵۰ کودک به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار شده است.

کد مطلب: ۱۳۲۴۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
واگذاری۲۵۰ کودک به فرزندخواندگی از ابتدای سال تاکنون

سمانه زمانی در بازدید از شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) گفت: در استان تهران سه شیرخوارگاه وجود دارد که در سه شهرستان ری، شمیرانات و تهران استقرار دارند، و تعداد فرزندان در شیرخوارگاه‌ها عدد سیالی است، زیرا مدام فرزندخواندگی، باز پیوند و تحویل از جامعه داریم. در حال حاضر حدود ۵۸ کودک تحت پوشش شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) وجود دارد. هفته پیش این رقم پایین‌تر و سه ماه گذشته این رقم خیلی بالاتر بود، اما پویشی تحت عنوان فرزندخواندگی آسان گذاشته‌ایم.

زمانی افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۵۰ نفر از فرزندان بهزیستی را به فرزندخواندگی داده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره شرایط فرزندخواندگی بیان کرد: نوع کودکانی که خدمتگذارشان هستیم متنوع است، زیرا برای برخی از کودکان از اساس سرپرستی پیدا نمی‌کنیم. برخی از کودکان دارای سرپرست هستند و سرپرست امکان نگهداری از فرزندش را ندارد که در فرآیند حمایتی بحث باز پیوند به خانواده و حمایت‌های لازم را در دستور کار داریم. علت اینکه از ابتدای سال ۲۵۰ فرزند خواندگی داشتیم به این دلیل است که در فرآیند و فضای فرزندخواندگی و باز پیوند شیرخوارگاه‌ها به طور ویژه زحمت می‌کشند تا در وهله اول فرزندان را به خانواده‌شان بسپارند.

زمانی خاطرنشان کرد: کودکانی هم که سرپرست ندارند، سیر قانونی دارد و باید هم برای آوردن آنها به شیرخوارگاه‌ها و هم برای ترخیص و دادن به خانواده‌ها دستور قضائی داشته باشیم. یک فرآیند بینابینی است و اینگونه نیست که بهزیستی رأسا تصمیم بگیرد. به همین دلیل سیستم‌های قضائی و ثبت احوال و سیستم‌های اداری دیگر در این موضوع باید نقش‌آفرینی کنند تا بتوانیم فرزندان را با سرعت بیشتری برای فرزندخواندگی واگذار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار