رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا مطرح کرد

هشدار درخصوص مخاطرات استفاده از فیلتر شکن

تهران (پانا) - رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت در استفاده از فیلترشکن‌ها انواع مخاطره‌ها وجود دارد یک نوع مخاطره این است که کاربر به واسطه استفاده از فیلترشکن‌ها عملا از چرخش پایش ایمن خارج شده و متوجه نمی‌شود که به درگاه و سایت جعلی هدایت می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۲۴۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
هشدار درخصوص مخاطرات استفاده از فیلتر شکن

سیدمهدی رفیعی‌راد، پژوهشگر و مدرس دانشگاه با حضور در یک برنامه رادیویی در مورد مخاطرات استفاده از فیلتر شکن بیان داشت: خسارت به فرهنگ عمومی، خسارت به فرهنگ شخصی، اختلال در اراده افراد، تغییر الگوی کسب و کار و... از جمله این خسارت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه بر مسئله فیلترینگ نمی‌شود با الگوی مدیریت دهه‌۶۰ نگاه کرد بیان داشت: فیلتر شکن یک پدیده و صنعت تولید شده برای ایمن سازی اطلاعات و سرقت اطلاعات است ولی اکنون تونلینگی است که برای دسترسی به سایت‌ها و پیام رسان‌های غیر مجاز که شناخته شده‌اند، انجام می‌شود.

رفیعی راد ادامه داد: متاسفانه در کشور ما بسیاری از مسائل سیاسی به معنای جناحی و سیاست زده می‌شود بیان داشت: از دولت جدید که مدعی انقلابی گری است انتظار می‌رود که انتصابات مهم را مورد توجه قرار دهد چرا که یکی از چیزهایی که کشور را به تنش می‌رساند انتصابات است و ضروری است که انتصابات بر اساس نظام نامه باشد.

این پژوهشگر و مدرس دانشگاه خاطر نشان کرد: در کشور متاسفانه نماینده مجلس در آستانه انتخابات و برای برندینگ خود با فیلترینگ مخالفت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در ساختار جمهوری اسلامی مردم نقش اساسی دارند و هر کسی بخواهد کار درستی انجام دهد باید با مردم باشد بیان داشت: از حضور مردم در صحنه افراد سودجو ضرر می‌کنند.

رفیعی راد با بیان اینکه از ابتدا با فعالیت‌های پلتفرم اینستاگرام مخالف بوده است تصریح کرد: در اینستاگرام الگوریتم‌های هوشمند تحت مدیریت و سیاست‌های سیاه سرویس‌های اطلاعاتی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: اینستاگرام در مورد مهمترین مسئله کشور ما یعنی خانواده و مسئله مغفول مانده جمعیت فعالیت می‌کند.

سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در ادامه این برنامه با بیان اینکه در استفاده از فیلتر شکن‌ها انواع مخاطره‌ها وجود دارد بیان داشت: یک نوع مخاطره این است که کاربر به واسطه استفاده از فیلتر شکن‌ها عملا از چرخش پایش ایمن خارج شده و متوجه نمی‌شود که به درگاه و سایت جعلی و بستر مجرمانه هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مخاطرات استفاده از فیلتر شکن این است که منابع و داده‌های تلفن همراه را در اختیار دیگران می‌گذارد بیان داشت: مخاطرات محتوایی دیگر نوع مخاطره فیلترشکن هاست که ممکن است گریبان گیر کودکان و نوجوانان شود.

رجبی اظهار داشت: فیلتر شکن‌ها منابع درآمدی خود را از تبلیغات کسب می‌کنند و کاربر در هنگام استفاده از فیلتر شکن‌ها نوتیفیکیشن‌هایی را دریافت می‌کند که حاوی تبلیغ نامناسب و هدایت به سایت‌های غیر اخلاقی است که خانواده‌ها باید به این نکات توجه کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا تصریح کرد: با نصب برخی فیلتر شکن‌ها دسترسی‌هایی به برنامه داده می‌شود که داده‌ها و اطلاعات تلفن همراه فرد را رصد کند تا دسترسی به اطلاعات و اپلیکیشن‌ها داشته باشد.

وی ادامه داد: مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا به طور جد به دنبال رصد سایت‌های مجرمانه و شناسایی سایت‌های فیشینگ و سایت‌هایی که می‌تواند زمینه جرم را فراهم کند است تا فضای بهتری را در اختیار مردم قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار