معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان:

شورای دانش‌آموزی محل انجام کار تیمی برای رسیدن به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت است

زنجان (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، شوراهای دانش‌آموزی را محلی برای تمرین کار تیمی برای پیشبرد اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۴۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش‌آموزی محل انجام کار تیمی برای رسیدن به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت است

بیست و پنجمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی استان زنجان امروز و همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

حجت محمدی‌مغانی، معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این انتخابات که در دبیرستان شاهد دوره اول امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت شوراهای دانش‌آموزی گفت: دین مبین اسلامی تاکیدات زیادی به امر شورا و مشورت کرده که نمونه آن آیه 159 سوره مبارکه آل عمران است.

وی با بیان اینکه این امر نشان می‌دهد که هم تشکیل و هم جایگه شورا در نظام سیاسی اسلام، بالا و ترفیع دیده شده است، اظهار کرد: تشکیل شورا فواید زیادی برای جامعه اسلامی دارد که از جمله آن شناسایی افراد خوش‌فکر در بدنه شورای مدرسه برای کمک به رسیدن به اهداف آموزش و پرورش، فراهم کردن زمینه مشارکت همگانی و مشارکت‌جویی دانش‌آموزان و ایجاد حسّ شخصیت در دانش‌آموزان است و به عبارت دیگر، شکوفایی فکری در بدنه شورا اتفاق می‌افتد.

محمدی‌مغانی خاطرنشان کرد: شورای دانش‌آموزی می‌تواند بازوی مشورتی خوب برای کادر اجرایی آموزشگاه باشد که نماد مشارکت و مسئولیت‌پذیری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان بابیان اینکه شورای دانش‌آموزی دارای اهدافی است که باید به آن‌ها واقف باشیم، گفت: آماده‌سازی دانش‌آموزان برای جامعه‌پذیری، تمرین و تحقق مشارکت اجتماعی، ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و تمرین کار تیمی از جمله این اهداف است و شورای دانش‌آموزی می‌تواند محلی برای تمرین کار تیمی برای دانش‌آموزان باشد.

وی ادامه داد: استفاده از توانمندی‌های مختلف دانش‌آموزان جهت پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در مدرسه، ایجاد حسّ رقابت در بین دانش‌آموزان، شناسایی نقاط قوت و ضعف مدرسه از دید دانش‌آموزان مشارکت در شناخت و رفع نیازهای روزانه دانش‌آموزان، تقویت بنیه اندیشه‌ورزی و همسوسازی دانش‌آموزان با سیاست‌های مدیریت مدارس نیز از اهداف کلی دیگری است که برای شورای دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است.

محمدی‌مغانی ابراز کرد: شوراهای دانش‌آموزی علاوه بر اهداف و وظایفی که به آن‌ها سپرده شده می‌توانند اقدامات ابتکاری و خلاقانه‌ای هم در سطح آموزشگاه‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کنترل میزان مطالعه دانش‌آموزان در منزل و ارائه برنامه‌های عملیاتی به دانش‌آموزان، تهیه تعهدنامه انضباطی، برگزاری کلاس‌های درسی فوق برنامه در خارج از ساعات آموزشی و تدریس این کلاس‌ها توسط دانش‌آموزان ممتاز و نخبه، اجرای برنامه تریبون آزاد، برگزاری فعالیت‌های مناسبتی مختلف و اجرای مسابقات مختلف پرورشی، فرهنگی، ورزشی و برگزاری اردوهای دورن و برون‌مدرسه‌ای از جمله برنامه‌هایی است که اعضای شوراهای دانش‌آموزی خارج از وظایف خود می‌توانند انجام دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خطاب به مسئولان مربوطه و با بیان اینکه شوراهای دانش‌آموزی صرفا نباید به برگزاری انتخابات بسنده شود، گفت: به اعضای شوراهای دانش‌آموزی باید اهمیت داده شده و از آن‌ها حمایت کرده و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

وی بیان کرد: اعضای شوراهای دانش‌آموزی را می‌توان با انجمن اولیا و مربیان ارتباط داد تا هرچه بیشتر بتوانیم در راستای رسیدن به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.

شورای دانش‌آموزی تمرین مسئولیت‌پذیری و خودباوری است

علی طاهری، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان نیز در این مراسم گفت: انتخابات شورای دانش‌آموزی، تمرین مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزی است و دانش‌آموزان از هم‌اکنون مسئولیت‌پذیری و خودباوری را تمرین می‌کنند.

وی اظهار کرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی به این معنی است که به خودمان ایمان داشته باشیم و بگوییم ما هم به عنوان دانش‌آموز می‌توانیم در همه مسائل کشور شریک باشیم.

طاهری با اشاره به فرمایشی از امیرالمومنین(ع) مبنی بر اینکه برای رسیدن به موفقیت ابتدا باید به خدا تولک کرده و سپس تلاش کنید، خاطرنشان کرد: موفقیه به راحتی و به‌صورت آسانسوری به دست نمی‌آید.

وی خطاب به دانش‌آموزان تصریح کرد: مراحل رشد و ترقی، یک‌شبه حاصل نمی‌شود و برای رسیدن به موفقیت در زندگی باید قدم‌به‌قدم، حرکت کرد چرا که موفقیت با توکل بر خدا، تمرین و پشتکار و همراه با سختکوشی به دست می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار