مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد شبکه‌ای از دانش‌آموزان توانا برای راهبری امور پرورشی

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی بر ضرورت ایجاد شبکه‌ای از دانش‌آموزان توانا برای راهبری امور پرورشی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۲۲۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ایجاد شبکه‌ای از دانش‌آموزان توانا برای راهبری امور پرورشی

حجت‌اله الماسی در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها و پس از شنیدن نقطه نظرات آنها اظهار داشت: ما باید شبکه‌ای از دانش‌آموزان توانا برای راهبری امور پرورشی را شناسایی و ایجاد کنیم؛ دانش‌آموزانی که می‌توانند رهبری کنند، الگو شوند و مورد توجه واقع شوند، اهمیت بالایی دارند.

وی افزود: اگر از هر مدرسه تعدادی از این گونه دانش‌آموزان انتخاب شوند، حرف آنان اثرگذار خواهد بود و می‌توان با ارتقای توانایی‌های آنان، در مدارس کشور اتفاقات خوبی را رقم زد. دانش‌آموزان ظرفیت جریان‌سازی دارند و باید همسو باهم و در یک جبهه واحد علیه جریان‌های انحرافی بایستند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی مانند سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و سازمان دانش‌آموزی در برنامه ها را از مهمترین راهبردهای فعالان پرورشی ذکر کرد.

وی افزود: در معاونت پرورشی و فرهنگی حضور نیروی انسانی متعهد و خبره مورد تاکید است که باید به این اصل توجه ویژه شود، از این رو دولت و شخص وزیر محترم این امر را در زمره برنامه‌ها و کارها قرار داده‌اند.

الماسی تاکید کرد: تمام فعالیت‌ها با همکاری مدیران مدارس شکل می‌گیرند پس باید به مدیران نیز اهمیت بالایی دهیم؛ بر همین اساس، مدیران در حال ارزیابی هستند و کارنامه یکساله آنان به زودی استخراج می‌شود.

گفتنی است در این گردهمایی برخی از معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها به بیان نکاتی پیرامون مسائل مختلف این حوزه پرداختند‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار