در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

‌ورود مجلس به مساله کمبود داروهای سرماخوردگی در کشور

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کمبودهای دارویی، از ورود کمیسیون بهداشت به مساله کمبود اقلام دارویی به‌ویژه داروهای مربوط به کودکان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
‌ورود مجلس به مساله کمبود داروهای سرماخوردگی در کشور

فرشته مرادی - در روزهای اخیر کمبود آنتی‌بیوتیک و داروهای سرماخوردگی به یکی از چالش‌های بازار دارویی کشور تبدیل شده است و هرچند که این مشکل به گفته مسئولان وزارت بهداشت فعلا رفع شده،‌ اما شواهد نشان می‌دهد که مشکل کمبودهای دارویی به‌ویژه در مورد آنتی‌بیوتیک‌های کودکان باقی است. همایون سامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با پانا با اشاره به کمیاب‌شدن برخی اقلام دارویی در کشور اظهار کرد: «مردم حق دارند، اکنون اغلب داروهایی که مربوط به کودکان است به‌ویژه شربت سرماخوردگی، استامینوفن، آنتی‌بیوتیک‌ها، دیفن هیدرامین، اسپری‌های تنفسی و خیلی از داروها به‌صورت کمیاب درآمده‌اند و بیماران دچار مشکل شده‌اند. وزارت بهداشت موظف است هر چه سریع‌تر داروی مورد نیاز مردم را تامین کند و کمیسیون بهداشت مجلس نیز روی این مساله نظارت خواهد کرد.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «سه‌شنبه گذشته با معاونت جدید دارویی وزارت بهداشت در زمینه کمبود دارو در کمیسیون صحبت شد و قول‌هایی دادند که ظرف دو هفته آینده این مساله حل خواهد شد. امیدواریم مساله به‌زودی حل شود. مسایل گمرکی نیز در این زمینه مطرح است که مسئولان کشور از جمله رئیس‌جمهوری در این مساله ورود کردند تا مشکل دارویی برطرف شود.»

چرا تامین داروهای کمیاب با داروهای تولید داخل تامین نمی‌شود؟

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چرا تامین داروهای کمیاب با داروهای تولید داخل تامین نمی‌شود، گفت: «تولید داخل به این معنی نیست که از صفر تا صد در ایران تولید شود بلکه مواد موثر اولیه برخی داروها از خارج کشور وارد می‌شود. ورود این داروها و مواد موثر آن به مشکلات گمرکی برخورد کرده بود که تا این مواد وارد و در شرکت‌های دارویی تولید شود و به‌دست مصرف‌کننده برسد، قدری طول می‌کشد اما واقعیت امر این است که سلامت مردم بسیار اهمیت دارد و باید هرچه سریع‌تر مشکل حل شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار