دانش‌آموز خبرنگار پانا به مناسبت روز دانش‌آموز در گفت وگو با پانا گفت:

یک دانش آموز باید تلاشگر، جویای علم، با انگیزه و آگاه باشد

تهران (پانا) - فاطمه آبروش؛ خبرنگار و عکاس دانش‌آموز پانا، ویژگی‌های یک دانش آموز موفق را تلاشگری، جویای علم بودن، با انگیزه و آگاه برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۲۱۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
یک دانش آموز باید تلاشگر، جویای علم، با انگیزه و آگاه باشد

فاطمه آبروش به مناسبت روز دانش آموز در گفت وگو با پانا گفت: «این تلاشگری و پرانگیزه بودن در دانش آموز قطعا سبب کنجکاوی می‌شود که این امر روحیه پرسشگری را نیز در دانش آموز پدید می‌آورد. همچنین یک دانش آموز باید روحیه‌ مشارکت را در خود تقویت کند، چرا که بسیاری از نکات در مشارکت و همکاری به دانش آموزان، آموزش داده می‌شود و همین حماسه حضور در راهپیمایی روز دانش آموز، از مصادیق فعالیت های اجتماعی و مشارکت گروهی و اجتماعی است. به قطع دانش آموزی که در هر اتفاقی دنبال فرصتی برای آموختن نکات جدید است، نتیجه بهتری را کسب می‌کند و این امری کاملا مشخص است. یکی دیگر از خصوصیات یک دانش آموز قانونمندی اوست، هر دانش آموز می‌بایست قانونمند باشد و حق و حقوق خود و دیگران را بشناسد و درس مطالبه گری حقوق را نیز در مدرسه فرا گیرد.»

وی افزود: «یک دانش‌آموز در فضای مدرسه در کنار دوستان و معلمان می‌تواند بهتر‌ آموزش ببیند و می‌تواند خودش را با شرایط حتی سخت وفق بدهد و این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. دانش آموزانی که سال دهم و یازدهم را می گذرانند سال دوازدهم برایشان یک غول به حساب می‌آید به قدری که مشاوران درباره کنکور بد صحبت کردند کنکور هم مانند تمام آزمون هایی است که ما در سال های قبل دادیم و سر نوشت هیچ یک از دانش‌آموزان به کنکور وابسته نیست.»

آبروش اضافه کرد: «رشته ریاضی فیزیک، با رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه‌ها گره خورده است؛ بنابراین اکثر مشاغل فنی و مهندسی، از طریق تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک قابل دسترسی خواهد بود و از آنجا که علاقه به رشته های صنعتی دارم و همچنین علاقه‌مند به درس های تخصصی رشته ریاضی هستم؛ تصمیم گرفتم در این رشته تحصیل کنم.»

فاطمه آبروش ادامه داد: «نمره همه چیز نیست. خیلی از دانش‌آموزان به خاطر کمبود نمره احساس می‌کنند که دیگر هیچ فرصتی برای جبران نیست، در صورتی که تازه اول راه هستند و باید خودشون رو باور داشته باشند چرا که فهمیدن و یادگرفتن با ازش تر از هر چیزی است.»

آبروش اظهار کرد: «فعالیت های مداومی که به عنوان یک خبرنگار، عکاس و گوینده داشتم به‌ من یاد داد تا با برنامه ریزی بسیار مناسب به تمام کارهایم برسم پس فعال بودن به من کمک می‌کند تا برنامه ریزی مناسبی در زندگی داشته باشم.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «یک رمز موفقیت به‌ طور کامل در زندگی دارم آن هم وجود خداوند است، خدایی که به او ایمان دارم، چرا که‌ می‌تواند من را به درجات بسیار بالایی برساند و خدایی که به شدت کافیست.»

دانش آموز خبرنگار: محمد مهدی کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار