معاون پرورشی و فرهنگی البرز:

هدف اصلی از پویش «من حسین را دوست دارم» شناسایی استعدادها در محورهای ادبی است

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد پویش من حسین را دوست دارم در ماه محرم برگزار شد که حدود ۷۰ دانش‌آموز در بخش شعر، دلنوشته و داستان کوتاه ارسال اثر داشتند که هدف اصلی از این پویش، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در محورهای ادبی است‌.

کد مطلب: ۱۳۱۸۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی از پویش «من حسین را دوست دارم» شناسایی استعدادها در محورهای ادبی است

سردار فتح اللهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در برنامه اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره بیان کرد: این مسیر نورانی ترین و بهترین مسیری است که هر فردی می تواند در زندگی خود داشته باشد. به زبان ساده، اهل بیت علیهم السلام خلاصه همه خوبی ها و منزه از بدی هایی بودند که هر انسانی دوست دارد این ویژگی ها را داشته باشد. هر انسانی اگر به ذات خود مراجعه کند از کارهای بد باید متنفر باشد و هر انسانی که از خوبی خوشش نیاید یا از بدی خوشش بیاید حتما بیمار است و باید به روانشناس مراجعه کند بنابراین امام حسین (ع)نیز خلاصه تمام خوبی هایی است که مطلوب بشر است.

فتح اللهی ادامه داد: اگر بخواهیم در انسانیت نمره خود را بسنجیم باید دائما به امام حسین خود را نزدیک کنیم. این پویش ها اصل انسانیت و هویت ما را یادآوری می کنند و فهرست این انسانیت آن قدر دلنشین است که شعر سرودن و داستان نوشتن در مورد آن و شنیدن آنها برای هزاران بار بدلیل تربیت کننده بودن آنها ضرورت دارد. بنابراین صحبت از امام حسین صحبت از یک شخص نیست. صحبت از یک شخصیت است، صحبت از یک فرهنگ و یک نوع جهان بینی است و به همین دلیل تا زمانی که انسان است این صحبت ها و نوشته ها تاریخ انقضا ندارند.

وی اضافه کرد: هر هفته روزهای پنج شنبه جلسات شعر و داستان در کانون شهید فهمیده برای علاقمندان برگزار می شود که بخش داستان این جلسات توسط خسرو عباسی و بخش شعر توسط مریم آریان برگزار می شود.

در پایان این نشست مریم آریان، شاعر نامدار استان البرز در این جلسه گفت: من از دوران دبیرستان شعر سرودن را آغاز کردم و آن موقع انجمن های ادبی هم وجود نداشتند. در سال ۱۳۶۰ علاقه فراوانی به این عرصه ادبی داشتم. اگر حتی دیگر دوستان یک بیت شعر سروده باشند یا در این جشنواره برگزیده نشده باشند، همین که قلمشان سبز و نویسا باشد، خودشان برگزیده هستند و خیلی خوب است که دانش آموزان ما از این مقطع و سنین زبان فارسی را یاد گرفته و نویسندگی و شاعری را آغاز کرده اند.

دانش آموز خبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار