سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشور در اجرای طرح سنجش نوآموزان را کسب کرد

در طرح شناسایی بازماندگان از تحصیل تاکنون حدود ۵۰ درصد جمعیت هدف شناسایی شده‌اند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت سیستان و بلوچستان با سنجش ۱۰۹ درصدی جمعیت هدف موفق به کسب رتبه دوم کشور در اجرای طرح سنجش نوآموزان شد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشور در اجرای طرح سنجش نوآموزان را کسب کرد

حسنعلی میرعبدی در نشست همکاری‌های شورای شهر زاهدان و آموزش و پرورش استان اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های نظام است به طوری که در بیانات مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه‌ای بر مسئله تعلیم و تربیت شده است.

وی با بیان اینکه جامعه صالح از مدرسه صالح شکل می‌گیرد، افزود: رشد جمعیت دانش آموزی، کمبود سرانه فضای آموزشی، فرسودگی بسیاری از مدارس، پراکندگی غیرمتعارف روستایی و حاشیه نشینی خارج از عرف شهرهای زاهدان و چابهار از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش در استان پهناور سیستان و بلوچستان است.

میرعبدی، اجرای طرح روستا مرکزی و توسعه مدارس شبانه روزی را از جمله مهمترین راهکارهای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان روستایی و عشایر در استان برشمرد و گفت: اجرای این طرح ها نیازمند همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهاست.

وی نقش شهرداری و شورای اسلامی شهر را در حل بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: در پنج شهر بزرگ استان با مشکل مهاجرت از روستاها و افزایش جمعیت حاشیه نشینی روبرو هستیم که تبعات اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی بسیاری مخصوصا برای دانش آموزان به دنبال دارد.

وی با اشاره به کسب موفقیت‌های پی در پی دانش آموزان سیستان و بلوچستان در المپیادها و رقابت‌های علمی خاطرنشان کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری این استان گنج پنهان است؛ اگر در بحث آموزش و پرورش و دانش آموزان هزینه کنیم در واقع برای آینده سرمایه‌گذاری کرده ایم.

وی با بیان اینکه مشکل بازماندگان از تحصیل یکی از مهمترین مسائل استان است، گفت: در طرح شناسایی بازماندگان از تحصیل تاکنون حدود ۵۰ درصد جمعیت هدف شناسایی شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان جایگاه مدرسه را در اسلام مقدس برشمرد و ورود خیرین بومی درکنار خیرین غیربومی برای مدرسه سازی و مدرسه یاری را در توسعه فضای آموزشی استان بسیار مهم دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار