‌در گفت‌وگو با پانا:

ابراهیم قاسمپور: برکناری پرکاس از سرمربیگری صنعت‌ نفت اشتباه بود

فقط اسمی مدیر فنی این تیم هستم/ مدیریت باشگاه از پرکاس حمایت لازم را نکرد/ نباید به باختن عادت کنیم

تهران (پانا) - مدیر فنی باشگاه نفت آبادان معتقد است، این تیم با هدایت رضا پرکاس عملکرد خیلی خوبی از لحاظ فنی داشت و باشگاه نباید او را برکنار می‌کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۷۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم قاسمپور: برکناری پرکاس از سرمربیگری صنعت‌ نفت اشتباه بود

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به نتایج ضعیف نفت آبادان در لیگ برتر فوتبال اظهار داشت:«نمی‌دانم چه بگویم. این را باید از مدیریت باشگاه بپرسید که چرا تغییرات انجام شد و دلیل اینکه به پرکاس فرصت داده نشد، چه بود؟ نفت آبادان تیم شهرم هست و علاوه بر آن، اسمی هنوز مدیر فنی تیم هستم. نمی‌خواهم خیلی مسائل را بازکنم. اینکه تغییرات انجام‌شده، چرا جواب نداده را باشگاه باید پاسخگو باشد. باید بگویند این تغییرات بر چه مبنایی بوده و آن نتایجی که دنبالش بودند، چرا الان به دست نیامده است. وقتی فیروز کریمی تیم را تحویل گرفت، خودش اذعان کرد که این پتانسیل خوبی دارد و می‌شود نتایج خوبی گرفت.»

وی افزود: «البته که فیروز کریمی هم نیاز به زمان دارد اما در لیگ برتر آن‌قدر فرصت ندارید. این تیم از همان ابتدای فصل در جذب بازیکن با مشکل مالی مواجه بود. پرکاس هم بر اساس توان مالی باشگاه بازیکن گرفت. اتفاقاً چون من هم در چند مورد مشورت دادم، بازیکنان خوبی گرفتیم. اما مربی باید از بازیکن بازی گرفتن بلد باشد. ما تیمی نیستیم که بتوانیم ۷۰۰ ، ۸۰۰ میلیارد هزینه کنیم. هزینه تیمی مثل ما و مسجدسلیمان و ملوان شاید ۱۰۰میلیارد هم نشود. این جدال اصلاً قابل قیاس نیست و جنگ دارا و ندار است.»

مدیرفنی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ادامه داد: «تیم داریم که وقتی تعویض می‌کند، بازیکن ملی‌پوش می‌آورد. یا بازیکنی داخل زمین می‌رود که حداقل سابقه ۵۰ بازی ملی دارد. اما تیمی مثل نفت بازیکنانش حتی سابقه یک‌بار دعوت هم ندارند. این نوع تیم داری می‌طلبد که هرسال برای حفظ آن در لیگ برتر تلاش کنیم. البته قبول دارم که تیم ما نباید به باختن عادت کند. هر تیمی شرایط روحی روانی‌اش به هم بریزد و چند باخت بیاورد، واقعاً کارش سخت خواهد شد و به‌راحتی نمی‌توان آن را از شرایط بحرانی خارج کرد. هرچه جلوتر می‌رویم امتیاز گرفتن سخت‌تر می‌شود. البته چند تیم وضعیت خوبی ندارند. باید. هرچه سریع‌تر خودمان را تغییر بدهیم و نتایج را عوض کنیم.»

ابراهیم قاسمپور گفت: «این تیم یک جای خالی دارد و در نیم‌فصل هم باید تقویت شود. من فعالیتی ندارم و هیچ ارتباطی هم با کادر جدید نگرفتم. اما زمان پرکاس در چند مورد با من مشورت شد. او خیلی برای جذب بازیکن تلاش کرد. یک بازیکن اروگوئه‌ای خیلی خوب بود اما مدیریت باشگاه به خاطر مسائل مالی موافقت نکرد. این تیم باسابقه و مردمی امیدوارم اتفاقی برایش نیفتد و بتواند اوضاع بدش را سروسامان بدهد.»

وی خاطرنشان کرد: «به نظرم تیم تحت هدایت رضا پرکاس خیلی خوب و باکیفیت بازی می‌کرد. یکی از ناراحتی‌های من هم همین بود که برکناری او اشتباه است و باشگاه واقعاً عجولانه تصمیم گرفت. مدیریت باشگاه اذعان می‌کرد که همیشه حامی و پشتیبان مربیانش است و مثالشان هم این بود که از منصوریان حمایت کرده‌اند. پرکاس هم به خاطر این مسئله ناراحت بود که مدیریت پشتش نبوده و حمایت نکرده است. زمانی که پرکاس بود، تیم از ۶ بازی، ۴ باخت، یک مساوی و یک برد داشت. مقابل پرسپولیس حق ما باخت نبود و حتی مساوی هم عادلانه نبود. باید آن‌ها را در آزادی می‌بردیم. در نیمه دوم ۳ موقعیت بالای ۶۰ درصد داشتیم که گل نشد. ۴۰ دقیقه در آزادی به آن‌ها حمله کردیم با آن بضاعت تیمی. جلوی نفت مسجدسلیمان به گفته کارشناسان با یک پنالتی اشتباه باختیم که باید می‌بردیم‌. مقابل تراکتور در دقیقه ۹۶ با یک گل آفساید باختیم. شاید از ۴ باخت تنها یک باخت را می‌شد، توجیه کرد که به عقیده من آن شکست هم واقعاً حق ما نبود و حداقل باید یک امتیاز می‌گرفتیم. تیمی که ۴ باخت این‌طوری داده، نباید مربی‌اش را کنار گذاشت. ما در همه بازی‌ها خلق موقعیت عالی داشتیم.»

مدیرانی نفت آبادان افزود: «واقعاً جای تغییر سرمربی نبود. این تصمیم مدیران باشگاه بود و باید پاسخگو باشند. الان زمان حرف زدن نیست و تیم نیاز به آرامش و تقویت دارد. خیلی چیزها هست که باید گفت اما الان وقت گفتنش نیست. فقط این را بگویم که چرا مربی بدن‌ساز و دروازهبانها را برکنار کردند؟ اساس کار یک تیم، این دو مربی بودند. اگر دلیل خاصی برای عوض کردن آن‌ها داشتند، آیا جایگزینشان بهتر بوده است؟ روند تیم اما نشان می‌دهد اوضاع خوب نیست و تغییرات جواب نداده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار