تولید شرکت نفت و گاز آغاجاری چه میزان شده است؟

تهران (پانا) - تولید شرکت نفت و گاز آغاجاری در شش ماه نخست امسال بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۳۱۵۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تولید شرکت نفت و گاز آغاجاری چه میزان شده است؟

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی زاده، مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری در نشست بررسی بهره دهی پنج ساله چاه های نفت در خوزستان با اشاره به تعمیرات اساسی تاسیسات و تجهیزات دوار و ثابت در نیمه اول امسال در این شرکت بیان کرد: در جهت تحقق برنامه های تولید بیش از ۲۸ تعمیر اساسی توسط مناطق نفت‌خیز جنوب و بیش از ۱۴۳ تعمیر توسط شرکت آغاجاری انجام شده است.

وی جلوگیری از سوزانده شدن ۱۵۱ هزار بشکه نفت، راه اندازی یک ردیف از تلمبه خانه ممزوج و آماده سازی ۲ ردیف دیگر برای ارسال نفت فوق سنگین میادین غرب کارون به گوره و ضخامت سنجی ۱۶ هزار و ۳۶۰ محل به روش آلتروسونیک را از مهمترین اقدامات این شرکت در راستای تحقق برنامه های تولید دانست.

وی گفت: در حوزه مسوولیت اجتماعی نیز اقداماتی از سوی شرکت در مناطق همجوار تاسیسات صورت گرفته که می توان به بهسازی جاده ها، احداث پل و راه های فرعی، راه اندازی فرودگاه امیدیه و آغاز پروژه تکمیل جاده امیدیه - جایزان و همچنین خدمات فرهنگی و اجتماعی، رفاهی و بهداشتی و عمرانی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با بیان تنگناهای این شرکت، نبود نوسازی تاسیسات و وضعیت ناپایدار برخی از خطوط، تجهیزات و ماشین آلات فرآیندی ، وضعیت ناوگان فرسوده حمل و نقل و کمبود نیروی انسانی را از برخی از چالش های این شرکت آغاجاری بیان کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در این نشست با گرامیداشت هفته وحدت، شرکت آغاجاری را یکی از مهمترین شرکت های تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب در امور تولید و عملیات دانست و بیان کرد: وجود نیروی انسانی متخصص، نخبه و توانمند و استقرار کارگاه های مهم پشتیبانی از تولید اهمیت این شرکت را دو چندان کرده است.

علیرضا دانشی افزود: وجود مخازن نفت و گاز در مجموعه شرکت آغاجاری از ویژگی های برجسته این شرکت است که توجه به وضعیت مخازن می تواند در پایداری تولید موثر باشد.

وی با بررسی تنگناهای شرکت آغاجاری، فرسودگی تاسیسات عملیاتی را مهمترین چالش این شرکت برشمرد و گفت: در همین راستا اعتبارات خوبی جهت بازسازی و نوسازی تخصیص داده شده که امیدواریم در اسرع وقت محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: با توجه به نیروی انسانی متعهد و متخصص در شرکت آغاجاری پیشنهاد می‌شود یگان ویژه عملیاتی برای نقش آفرینی و حل موضوعات عملیاتی و فنی در سطح مناطق نفت خیز جنوب از این شرکت شکل گیرد.

شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار