سخنگوی دولت در پاسخ به پانا:

‌دانش‌آموزان ایرانی برخلاف آرزوی دشمنان قطعا آینده روشن‌تری را رقم خواهند زد

‌دولتمردان، جامعه فرهنگیان و خانواده‌ها ‌مکلف هستند مسیر رشد و ترقی این نسل با استعداد را در مسیر فرهنگ پیشرو اسلامی ایرانی فراهم کنند/ وحشت دشمن از توان و استعداد و ظرفیت عظیم نوجوانان و کودکان دهه هشتادی و‌ دهه نودی‌‌

تهران (پانا) - ‌سخنگوی دولت گفت دانش‌آموزان عزیز ایران اسلامی و نوجوانان و کودکان دهه هشتادی و‌ دهه نودی‌‌ در برهه‌های مختلف نشان داده‌اند که با استعداد بسیار زیادی که دارند، می‌توانند آینده پیشرفته ایران اسلامی را هر چه روشن‌تر تضمین کنند. به همین خاطر طبیعی است که با مشاهده چنین توان و استعداد و ظرفیت عظیمی، دشمن تمام توان خود را برای تزریق فرهنگ غربی خود نسبت به این جامعه پیشرو داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
‌دانش‌آموزان ایرانی برخلاف آرزوی دشمنان قطعا آینده روشن‌تری را رقم خواهند زد

علی بهادری جهرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: شهادت تعدادی از جوانان این مرز و‌ بوم را در جهت تامین امنیت جامعه، تسلیت عرض می‌کنم. ما در ایام اخیر حادثه زلزله در شهر خوی را نیز داشتیم که وزیر بهداشت به نمایندگی از رییس‌جمهور و هیات دولت در این شهر حاضر شدند؛ خوشبختانه زلزله خسارت جانی نداشت اما هزار و ۱۰۰ نفر مصدوم داشت. ۳ هزار و ۲۰۰ چادر و ۶ هزار و ۵۰۰ غذا نیز تاکنون توزیع شده است.

خبر خوش کار و اشتغال در نساجی مازندران

وی افزود: یکی از سیاست‌های دولت احیای کارخانه‌‌های تعطیل و نیمه تعطیل است، در همین راستا کارخانه نساجی مازنداران در قائمشهر جان تازه‌ای گرفته و فعال شده و بیش از ۴۰۰ کارگر به کار برگشته‌اند. ۱۰۰ شغل جدید نیز در این کارخانه راه‌اندازی خواهد شد. همه مطالبات و حقوق کارگران از منابع کارخانه پرداخت شده است. برای کارهای توسعه‌ای هم پیش از این ۵۰ میلیارد تومان برای نوسازی تخصیص داده شده است.

رشد 3.6 درصدی خرید تضمینی گندم

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: مطابق آمار سازمان برنامه و بودجه، خرید تضمینی گندم در سال جاری به عدد ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تن رسید به ارزش ۸۳ هزار میلیارد تومان یعنی با تدبیر صورت گرفته افزایش ۳/۶ برابری را شاهد بودیم. کل مطالبات کشاورزان نیز تاکنون تسویه شده است و دولت همواره از کشاورزان حمایت خواهد کرد.

متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری

بهادری جهرمی درباره لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت نیز گفت: در سال اخیر شاهد موج‌های تورمی در سطح جهان و داخل کشور بودیم، بر همین اساس یکی از سیاست‌های دولت، متناسب‌سازی حقوق حقوق‌بگیران بود. در این راستا پیش از این با متناسب‌سازی حقوق کارگران و بازنشستگان مواجه بودیم؛ در آخرین حلقه از این زنجیره افزایش کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری بود که ان‌شالله با همکاری دولت و‌ مجلس گامی در جهت متناسب‌سازی حقوق‌ها برداشته شود.

گزینه پیشنهادی وزیر کار در روزهای آینده به مجلس معرفی خواهد شد

وی در خصوص سرپرستی محمدهادی زاهدی وفا برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بیان کرد: پیش از این، مطابق اذنی که از مقام معظم رهبری گرفته شد، سرپرستی آقای زاهدی وفا استمرار دارد و ایشان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، در آخرین جلسه هیات دولت نیز شرکت کردند. طی همین روزها گزینه پیشنهادی وزیر کار به مجلس معرفی خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه این روزها، دشمنان انقلاب، آموزش و پرورش و مدارس را هدف قرار داده‌اند. به نظر شما خانواده‌ها و دانش‌آموزان چگونه می‌توانند با ابعاد روانی و تبلیغاتی این جریان‌ها مقابله کنند؟ اظهار کرد: دانش‌آموزان عزیز ایران اسلامی و نوجوانان و کودکان دهه هشتادی و‌ دهه نودی‌‌ در برهه‌های مختلف نشان داده‌اند که با استعداد بسیار زیادی که دارند، می‌توانند آینده پیشرفته ایران اسلامی را هر چه روشن‌تر تضمین کنند.

وی ادامه داد: طبیعی است که با مشاهده چنین توان و استعداد و ظرفیت عظیمی، دشمن تمام توان خود را برای تزریق فرهنگ غربی خود نسبت به این جامعه پیشرو داشته باشد. طبیعتاً در چنین شرایطی تکلیف دولتمردان، جامعه فرهنگیان و خانواده‌ها مضاعف می‌شود چون مکلف هستند مسیر رشد و ترقی این نسل با استعداد را در مسیر فرهنگ پیشرو اسلامی ایرانی فراهم کنند. حتما مسئولیت همه ما مضاعف است و البته روشن است که این استعداد، ظرفیت و توان بر خلاف آنچه که دشمنان این کشور، آرزوی آن را دارند، قطعا آینده روشن‌تری را رقم خواهند زد.

بهادری جهرمی درباره تعیین مکانی برای اعتراض مردم، گفت: همواره مقام معظم رهبری بر لزوم ترویج و توسعه کرسی‌های آزاداندیشی در مجامع نخبگانی تاکید داشتند و مکان‌های را برای تصمیم‌گیری‌های جمعی در مراکز دانشگاهی تدوین می‌کنیم.

راه‌ندازی خانه ملی گفت‌وگوی آزاد در دستورکار دولت

وی با بیان اینکه سازوکارهای لازم برای راه‌اندازی «خانه ملی گفت‌و‌گوی آزاد» در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، افزود: در حوزه نخبگانی کار شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که تأسیس خانه‌های گفت‌و‌گوی آزاد به تصویب برسد تا همه دانشگاه‌ها به موجب آن مکلف شوند، مکان‌هایی را برای طرح مباحث انتقادی و اعتراضی پیش‌بینی کنند و اولین آن در دانشگاه تهران با حضور ۹۰ نفر از اساتید دانشگاه افتتاح شد. این موضوع در دستور کار دولت بوده و دولت از هر گونه مشارکت نخبگانی در این راستا استقبال می‌‌کند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ضمن اشاره به توسعه روابط با همسایگان، تأکید کرد: سیاست دولت سیزدهم حمایت و برنامه‌ریزی برای هدایت سرمایه به مجموعه‌های پیشران اقتصادی است. در تلاش هستیم تا تورم ناشی از بمب نقدینگی موجود در کشور کنترل شود. دولت از ظرفیت‌های بیرونی غافل نبوده و با سیاست توسعه مبادلات تجاری و بهره‌گیری جدی از ظرفیت‌های تجاری و نگاه همه جانبه سعی در رونق و رشد اقتصادی داشته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی وضعیت اینترنت به شکل سابق بازخواهد گشت؟ گفت: نهادهایی که تشخیص‌دهنده مسائل و موضوعات امنیتی در برهه‌های حساس تشخیص می‌دهند که در برخی موارد امنیت مردم زیر سوال قرار می‌گیرد و تجاوزاتی به حقوق و امنیت عمومی مردم می‌شود. همان عزیران باید تصمیم‌گیری را با توجه رصد به روزی که درباره شرایط دارند انجام دهند، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی رصد موضوع را بر عهده دارد و متولی این حوزه است و با توجه به رصد به روزی که از شرایط دارد، تصمیم می‌گیرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: دولت طرفدار تأمین شرایط ثابت برای فعالیت مولد و پویا در فضای مجازی است و مکلف به تأمین زیرساخت‌های لازم در این راستا است. کارگروهی در دولت به منظور حمایت از کسب و کارهای دیجیتال تشکیل شده است اما متأسفانه ما با استانداردهای دوگانه در این پلتفرم‌ها مواجه هستیم. به عنوان مثال تصویر سردار سلیمانی مرد مبارزه با خشونت و تروریسم در این پلتفرم‌ها حذف می‌شود اما همزمان تصاویری در این ایام به عنوان آموزش تروریست و بریدن گلوی نیروی امنیت و سو استفاده از کودکان به راحتی نمایش داده می‌شود؛ باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود و مدیران آنها خود را به قواعد حقوقی ملتزم کنند.

پیشنهادات ایران در حوزه نفت و گاز مورد استقبال کشورهای ساحلی خزر قرار گرفت

وی درباره دستاورد‌های سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به روسیه نیز بیان کرد: معاون اول رئیس‌جمهوری در نشست کشورهای ساحلی خزر هفت پیشنهاد را برای رفع موانع اقتصادی مطرح کردند که تلاش برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری مشترک از مهمترین این‌ پیشنهاد‌ها است که در صورت تحقق، می‌تواند یک بازار ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد دلاری را در برابر ایران قرار دهد همچنین این پیشنهادات در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها هم کمک‌کننده است. تلاش برای تکمیل کریدور شمال جنوب هم از موضوعات مطرح شده توسط معاون اول رئیس‌جمهوری بود که چهار کشور ساحلی دیگر را می‌تواند به خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند وصل کند. دولت احداث راه آهن رشت آستارا را شروع کرده است. تلاش برای یکسان‌سازی فرکانس‌های برق و تبادل انرژی هم از جمله پیشنهادات مهم بود که می‌تواند شبکه برق این منطقه را یکپارچه کند. برای ایجاد نظام مالی بانکی مشترک هم توافقاتی صورت گرفت. لازم به یادآوری است که در حوزه همکاری‌های نفت و گاز و گردشگری و محیط زیست و امنیت غذایی، پیشنهادات ایران مورد استقبال قرار گرفته است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در آشوب‌های اخیر، اغتشاشگران به کسب و کارها، اموال عمومی و حتی آمبولانس‌ها خسارت زیادی توسط آشوبگران وارد شد، افزود: ۹۰ دستگاه آمبولانس که به مردم یا مدافعان امنیت خدمت می‌کردند، مورد آسیب قرار گرفتند که باید جبران خسارت صورت گیرد. کسب و کارهایی که متضرر شدند از مباشران، مسببان، مشوقان، عاملان اغتشاشات طرح شکایت کنند تا خسارت‌های خود را اخذ کنند و دولت هم در تلاش است زمینه‌های پایدارتری برای کسب و کار مجازی فراهم کنند تا از این آسیب‌ها تا حد امکان مصون باشند.

حمایت از حقوق زنان، بهانه دشمن است

بهادری جهرمی با بیان اینکه در عرصه‌های مختلف شاهد رفتارها و استاندارهای دوگانه از کشورهای غربی بوده و هستیم، گفت: حمایت از حقوق زنان، بهانه دشمن است، همانطور که شاهد بودیم کشورهای غربی با آشوب و آشوبگری به نام حمایت از زنان دفاع می‌کنند، اما در قلب اروپا به بانوی سفیر ایرانی با سلاح سرد حمله می‌شود و حتی توانایی تامین امنیت سفیر ایران را ندارند اما ادعای نسخه پیچی حقوق بشری می‌کنند. آمریکا از توافق خارج و باعث شد دولت در مسیر تضمین حمایت از حقوق مردم و برداشتن تحریم‌ها جدی‌تر شود. خانم مهسا امینی داروی خاصی مصرف می‌کرد که تهیه مواد اولیه‌ آن بارها به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل وارد می‌شد بنابراین در این شرایط ادعا حمایت از زنان مضحک است.

پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داشت‌

وی درباره ارائه کارت اعتباری یارانه نیز اظهار کرد: در بحث پرداخت یارانه‌، برنامه دولت اجرای قانون بودجه 1401 است. تا زمانی که زیر‌ساخت‌ها برای کالا برگ الکترونیکی فراهنم نشده است، پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داشت‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار