امام جمعه بوشهر:

باید به روستاها و عشایر توجه بنیادین شود

بوشهر (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت روستا‌ها و عشایر محل تولید تمام کالا‌ها و ترویج فرهنگ‌های بنیادی هستند. بر این اساس باید به روستاها و عشایر توجه بنیادین شود.

کد مطلب: ۱۳۱۴۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
باید به روستاها و عشایر توجه بنیادین شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، به منظور بزرگداشت مقام و منزلت جامعه روستایی و عشایری همایش روز روستا و عشایر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار و جمعی از مسئولین در سالن لیان بوشهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم اظهار کرد: روستا‌ها و عشایر محل تولید تمام کالا‌ها و ترویج فرهنگ‌های بنیادی است. امروز روز روستا روز تولید کالاهاست و عشایر هم جمعیتی است که مایه افتخار و عزت ما هستند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: در دنیا دو نوع اقتصاد بازار پایه و تولید پایه وجود دارد که در اقتصاد بازار پایه آن منطقه براساس فضای بازارداری و فروش کالا فعالیت دارد و نمونه بارز آن کشور امارات و کویت است.

وی افزود: بعضی کشور‌ها اقتصاد تولید پایه دارند، یعنی از ظرفیت آمایشی خود کشور استفاده و کالا تولید می‌کنند که گاهی همان مواد اولیه را می‌فروشند و گاهی به صنایع تبدیلی می‌برند تا ارزش افزوده ایجاد کنند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: تمام اقتصاددانان معتقدند کشوری پیشرفت می‌کند که دارای اقتصاد تولید پایه است و در این میان کشور‌های بازار پایه کشور‌های درجه دو محسوب می‌شوند و زندگی آنها به کشور‌های تولید پایه وابسته است که کشور ما ایران از کشور‌های تولید پایه است که این کشور‌ها قدرت تاثیر بسیاری بر کشور‌های بازار پایه دارند.

وی افزود: باید به روستاها و عشایر توجه بنیادین شود، زیرا علاوه بر اقتدار کشور موجب اقتدار در عرصه بین المللی می‌شوند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در استان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی روستا‌های ما دارای ظرفیت بالایی هستند و عشایر هم با توجه به توانمندی که دارند تاثیرگذار هستند.

امام جمعه بوشهر افزود: باید یک برنامه منسجم داشته باشیم که از این ظرفیت‌ها استفاده کرد تا منجر به تولید ناخالص ملی شود.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: دشمن همیشه دست به ماشه است تا موردی پیدا کند، این حرکت و جریان‌ها تا نظام دینی و جهان استکبار وجود دارد ادامه دارد.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: شما سال ۱۳۸۸ را به خاطر دارید. دشمن به دنبال تکرار همان اتفاق است، اما کشور و استان بوشهر بر مدار فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند بخصوص در استان که مردمی ولایتمدار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار