یکی از دبیران مدارس ناحیه یک کرج در گفت‌‌‌وگو با پانا بیان کرد:

دانش‌آموزان با خودشان رقابت کنند

مقایسه کردن گاهی اوقات نتیجه عکس دارد که باعث از دست دادن انگیزه، یاس و ناامیدی در دانش‌آموزان می‌شود

کرج (پانا) - یکی از دبیران مدارس ناحیه یک کرج‌ عنوان کرد رقابت با دانش‌آموزان دیگر به‌دلیل تفاوت‌های فردی، روش یادگیری و غیره کار درستی نیست و بهتر است دانش‌آموزان خود را با نمرات قبلی خود مقایسه کرده و رقابت کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۴۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با خودشان رقابت کنند

زهره محمدی یکی از دبیران مدارس ناحیه یک کرج در گفت‌وگو با پانا درباره تاثیر معدل بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان عنوان کرد: «معدل، کمیتی است که از زمان‌های دور برای فهمیدن وضعیت تحصیلی در مدارس و دانشگاه‌ها وجود دارد. دانش‌آموزان با توجه به نمرات‌شان می‌توانند از وضعیت تحصیلی خود آگاه شوند و برای پیشرفتشان تلاش کنند.»

وی در مورد آزمون‌های شفاهی و کتبی هم عنوان کرد: «بنا به دلایلی از جمله کم‌بودن استرس در پرسش شفاهی، اکثر دانش‌آموزان معتقدند که پرسش شفاهی بهتر از کتبی است. بنابراین در آزمون‌های کتبی چون دانش‌آموزان در نوشتن مشکل دارند به نظر می‌آید هر دو روش مکمل یکدیگر هستند و برای تقویت و استمرار در یادگیری استفاده از هر دو روش پیشنهاد می‌شود.»

محمدی اضافه کرد: «آموزش مجازی همانند روش‌های دیگر مزایا و معایبی دارد که از معایب آن می‌توان به افزایش تقلب، قطع و وصل‌شدن اینترنت و افزایش استرس در دانش آموزان اشاره کرد و محاسن آن هم هزینه کمتر در مصرف کاغذ است. از طرفی دانش آموزان می‌توانند بارها از مطالب درسی استفاده کنند و همچنین برای دبیران هم آسان‌تر‌شدن تصحیح اوراق را به همراه داشته است.»

این دبیر در پایان گفت: «دانش‌آموزان نمرات خودشان را با نمرات دانش‌آموزان دیگر مقایسه و رقابت می‌کنند که کار درستی نیست، زیرا همه دانش‌آموزان با هم تفاوت‌هایی از جمله تفاوت‌های فردی، نحوه یادگیری و... دارند به همین علت مقایسه کردن گاهی اوقات نتیجه عکس دارد که باعث از دست دادن انگیزه، یاس و ناامیدی در دانش‌آموزان می‌شود. بهتر است دانش‌آموزان در این زمینه رقابت سالمی با هم داشته باشند و به طور مثال با گذشته خود رقابت کنند، نمرات درسی خود را با نمرات قبلی خود مقایسه کنند و برای افزایش نمرات‌شان تلاش کنند.»

دانش آموز خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار