مراکز رشد کانون‌های یاریگران زندگی در استان بوشهر راه اندازی می‌شوند

بوشهر(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر از راه‌اندازی 18 مرکز رشد کانون یاریگران زندگی در 18 مدرسه منتخب سراسر استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۸۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مراکز رشد کانون‌های یاریگران زندگی در استان بوشهر راه اندازی می‌شوند

محمود حقدوست در نشست ستاد برگزاری طرح یاریگران زندگی گفت: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، برای چهارمین سال متوالی، طرح یاریگران زندگی در 40 درصد از مدارس همه دوره‌های تحصیلی استان اجرا می‌شود.

وی افزود: ظرفیت سازی و تسهیل گری، شتاب دهی ابتکارات، رشد و پیاده سازی ابتکارات چارچوب‌های فعالیت زیست بوم کانون یاریگران زندگی در سال تحصیلی جاری است.

حقدوست عنوان کرد: برای شتاب دهی و تسهیل گری فعالیت کانون‌های یاریگران، مرکز رشد این کانون‌ها در یکی از مدارس فعال و خلاق هر شهرستان و منطقه راه‌اندازی می‌شوند.

وی ادامه داد: هدایت نحوه اجرای درست مراحل و گام‌های مربوط به کانون یاریگران زندگی، نحوه عضوگیری و جذب اعضا، نحوه آموزش اعضا و ترویج پیام‌های پیشگیرانه، نحوه ترسیم درخت مشکلات و دارایی ها، نحوه طراحی پروژه‌های کوچک، شیوه‌های حمایت جویی و اجرای پروژه های کوچک و سرانجام راه‌های حفظ پایداری کانون‌ها از رسالت‌های مراکز رشد در بخش تسهیل‌گری است.

حقدوست خاطرنشان کرد: در مقایسه با بخش تسهیل‌گری که وظیفه مربیگری و هدایت گام به گام کانون، آن هم بدون محدودیت زمانی را دنبال می‌‌کند، شتابنده وظیفه دارد تا در بازه زمانی کوتاه‌تر، همان فرآیند تسهیگری را دنبال کرده باشد و با شتاب بیشتری به سمت موفقیت، هدایت کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار