در جلسه انجمن اولیا یکی از دبیرستان‌های منطقه ۱۳ عنوان شد:

امتحانات تعیین سطح در اوایل سال تحصیلی، معیاری مهم برای ارزیابی سطح علمی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - در جلسه انتخابات انجمن اولیا و مربیان دبیرستان حربن ریاحی؛ مسئولان آموزشی دبیرستان، به برگزاری امتحانات جهت تعیین سطح علمی دانش‌آموزان، مسائل مربوط به انتخاب رشته و مسائل پرورشی تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۳۱۳۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
امتحانات تعیین سطح در اوایل سال تحصیلی، معیاری مهم برای ارزیابی سطح علمی دانش‌آموزان است

در اولین جلسه اولیا و مربیان دبیرستان حربن ریاحی، محسن یحیایی؛ معاون آموزشی دبیرستان و همچنین مجری انتخابات انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد: در اولین روز مدرسه بچه ها با نشاط زیادی وارد مدرسه شدند، تبسم و شادی خاصی میان بچه ها و معلم ها بود. اما چند ساعت بعد از تعطیلی مدرسه خبر فوت احمدرضا اسکندری؛ دبیر سخت کوش، متعهد و یار دیرین دبیرستان حربن ریاحی تمام شادی و زیبایی آن روز را به یک باره از بین برد و غم و اندوه جایگزین آن شد. موفقیت های ورزشی در سال های طولانی این دبیرستان نتیجه تلاش های بی وقفه این مرد بزرگ بوده است. امیدوارم همیشه روحشان شاد و قرین آرامش باشد.

وی در ادامه سخنانش از اولیایی که در اولین جلسه اولیا و انتخابات انجمن اولیا و مربیان برای سال تحصیلی جدید شرکت کردند، قدردانی کرد.

در ادامه خلیل طاهری مدیریت دبیرستان حربن ریاحی بیان کرد: خلأ احمدرضا اسکندری؛ به هیچ عنوان پر نخواهد شد. سال گذشته شروع مدارس با شرایط بحرانی کرونا بود و ما شاهد آموزش مجازی بودیم، و امتحانات ترم اول به صورت حضوری برگزار شد. اما در اواسط سال، مجدد کلاس های درس مجازی شد. این تغییر شرایط سبب سردرگمی در امر آموزشی شد. قطعا با این شرایط از کیفیت آموزشی دبیران کاسته می شد و به طبع دانش آموزان هم بهره کاملی از کلاس های درس نمی بردند. بعد از پایان امتحانات خرداد نتایج امتحانات به نوعی مطلوب بود اما سطح علمی دانش آموزان در پایین ترین حد ممکن بود. نمرات سال گذشته معیار مناسبی برای ارزیابی دانش آموزان نیست. برگزاری امتحانات تعیین سطح می تواند سنجش مناسبی برای ارزیابی اوضاع درسی دانش آموزان باشد و قطعا یکی از اهداف ما برگزاری همین امتحانات است.

طاهری؛ با اشاره به سال سرنوشت سازی که دانش آموزان پایه نهم در پیش رو دارند، افزود: برگزاری کلاس های فوق العاده جهت آماده سازی دانش آموزان برای ورود به مدارس خاص یکی از اولویت های ما در سال تحصیلی خواهد بود. در سال گذشته با توجه به ایده آل نبودن شرایط تحصیلی، میزان قبولی دانش آموزان دبیرستان حربن ریاحی در مدارس خاص مطلوب بوده و دبیران پایه نهم هم جزو دبیران ممتاز هستند، ما تلاش می کنیم با بهره گیری از تمام امکانات، خروجی خوبی از دانش آموزان پایه نهم داشته باشیم.

وی ادامه داد: شرایط دانش آموزان پایه هفتم هم که از ابتدایی وارد متوسطه شدند خاص است، چرا که آنها در ۶ سال با یک دبیر سر و کار داشتند، اما الان از چندین دبیر مختلف و همچنین دروس متنوع تری برخوردارند. ما باید سعی کنیم نحوه درست زندگی کردن و اجتماعی بودن را به دانش آموزان بیاموزیم تا آنها دچار چالش های مختلف نشوند. ما سعی می‌کنیم با انجام جلساتی جهت هدایت تحصیلی، خانواده ها را در هر ۳ پایه مطلع کنیم و برای پایه نهم این قضیه پر رنگ تر خواهد بود.

در پایان نیز انتخابات جهت مشخص شدن اعضای انجمن اولیا و مربیان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ صورت گرفت.

دانش‌آموز خبرنگار: امیر عرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار