رئیس دانشگاه مراغه:

۸۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه‌ مراغه پذیرش شدند

مراغه (پانا) - رئیس دانشگاه سراسری مراغه از پذیرش ۸۰۰ دانشجوی جدید در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۳۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
۸۰۰ دانشجوی جدید در دانشگاه‌ مراغه پذیرش شدند

محمد زادشکویان با اعلام این خبر افزود: تعداد دانشجویان این دانشگاه در زمان حاضر به ۳۸۰۰ نفر می رسد و فرایند پذیرش دانشجویان جدید همچنان ادامه دارد.

وی همچنین عنوان کرد: طبق نتایج منتشر شده از رتبه‌بندی تایمز کشورهای آسیایی در سال ۲۰۲۲ میلادی، دانشگاه سراسری مراغه در رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه مراغه همچنین اظهار کرد: ۱۷ کشور از ۲۷ کشور اسلامی قاره آسیا در این رتبه‌بندی حضور دارد که‌ ایران از لحاظ تعداد با ۵۸ دانشگاه در صدر آنهاست و دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با رتبه ۵۷ اولین دانشگاه ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی کردستان، پزشکی مازندران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت ایران به ترتیب با رتبه‌های ۶۴، ۶۸، ۷۰، ۹۰ و ۹۶ در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

به گفته «زادشکویان» دانشجویان دانشگاه مراغه در پنج رشته دکتری، ۴۲ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می‌کنند.

شایان ذکر است دانشگاه مراغه که از سال ۱۳۷۰ با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد، طی سال ۱۳۹۱ به دانشگاه ارتقا یافت و اکنون دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار