بازارچه های مهربانی عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

مشهد (پانا) - کلاس‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و برپایی بازارچه‌های مختلف در سطح شهر توسط موسسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مدیریت بازارچه‌های مهربانی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۱۲۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بازارچه های مهربانی عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

مدیرعامل موسسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مدیریت بازارچه های مهربانی، صدیقه خواجوی در گفت و گو با پانا گفت: «فعالیت اصلی خود را از سال 1377 آغاز کردیم ولی حدود ۸ سال است که مجوز رسمی دریافت کرده ایم. ما زیر نظر بهزیستی در سطح شهر کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار می‌کنیم و همچنین در رابطه با اعتیاد در جوانان با ستاد مبارزه با مواد مخدر هم همکاری می کنیم.»

وی افزود: «هدف کلی ما از برگزاری کلاس ها پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کارآفرینی است. کلاس های آموزشی که برای بانوان سرپرست خانواده آسیب دیدگان اجتماعی و خانواده های بهبود یافته از اعتیاد تشکیل می شود شامل کلاس های هنرهای دستی مانند زیورآلات، تابلو فرش، بافتنی و ... است.»

صدیقه خواجوی گفت: «بازارچه های مهربانی ما بیش از ۱۰۰ بازارچه بوده که خوشبختانه ۹۰ درصد موفق بوده است. حتی بازارچه ها محتوای بیشتری از کلاس های آموزشی دارند. در زمان کرونا که مردم فشار اقتصادی زیادی را تحمل می‌کردند و اکثر مغازه ها تعطیل بود ما اجازه ندادیم حتی یک روز بازارچه موسسه ما تعطیل باشد و در آن زمان بیش از ۱۰۰ خانواده را از نظر مالی حمایت کردیم. در واقع هدف از برپایی این بازارچه ها پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از مشکلات اقتصادی،اوقات فراغت بانوان و ... می باشد.»

وی افزود: «علاوه بر برگزاری بازارچه های مختلف ما کلاس های بسیار سودمندی هم مانند مدیریت فروش که توسط اساتید مجرب آموزش داده می‌شود، تشکیل دادیم. علاوه بر این، خیریه حضرت رقیه(س) را هم نیز حمایت می کنیم، امیدواریم دعای خیر این عزیزان پشت موسسه ما باشد و در سال های آینده خدمات شایسته تری ارائه دهیم.»

دانش آموز خبرنگار: مهلا جلالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار