معاون عملیات پلیس راهور شهر تهران خبر داد؛

آماده‌باش 100 درصدی پلیس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از آماده‌باش 100 درصدی نیروهای پلیس با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌باش 100 درصدی پلیس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید

محمد رزاقی در حاشیه جلسه ستاد استقبال از مهر گفت: با توجه به بازگشایی مدارس شاهد افزایش ترافیک بودیم که از ابتدای صبح این مساله مشهود بود؛ ورودی های سطح شهر تهران خصوصا بزرگراه شهید حکیم، همت و بزرگراه شهید فهمیده افزایش بار ترافیک قابل مشاهده ای را داشت. همچنین بزرگراه شهید زین الدین و بابایی، نواب و امام علی نسبت به روزهای عادی وضعیت ترافیکی سنگین تری را داشتند؛ بخش عمده این سنگینی ترافیکی پیرامون مراکز آموزشی شمال به جنوب بزرگراه شهید صیاد شیرازی از ورودی خیابان توحیدی به دلیل مراکز آموزشی بیشتری است که در این محدوده وجود دارد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: با توجه به اینکه به دلیل کرونا، دو سال بازگشایی مدارس به صورت حضوری وجود نداشت، اما اکنون با بازگشایی مدارس، سفرها در ابتدای مهرماه به مقاصد آموزشی با ۳۰ درصد افزایش روبه رو بوده است. منتهی این هفته با توجه به دو روز تعطیلی، افزایش ترافیک کمتر است اما از هفته های بعد این تاثیرگذاری در معابر بیشتر است و پلیس راهور نیز با استقرار در مقابل مراکز آموزشی و مدارس و گشت زنی در معابر شهر تهران با هدف روان سازی ترافیکی حضور دارد و به روان سازی و رفع سد معابر کمک می کند.

رزاقی یادآور شد: با توجه به برآوردهایی که انجام شده طرح شناور بودن ساعت شروع کار ادارات به صورت یک ماه انجام می شود تا اثربخشی خود را نشان دهد؛ باید صبر کنیم تا ماه اول اثربخشی آن را ببینیم و آبان ماه تصمیم نهایی گرفته شود.

وی تاکید کرد: در رابطه با سرویس مدارس به رانندگان رعایت قوانین را توصیه می کنم، چرا که سرنشینان این خودروها دانش آموزان هستند و باید نگاه ویژه ای به جابه جایی این افراد در سطح شهر داشته باشند. به سایر رانندگان نیز تاکید می کنم که نسبت به رعایت حال دانش آموزانی که به صورت پیاده در عرض معابر تردد می کنند، توجه ویژه داشته باشند. همچنین پلیس نسبت به سوار کردن اضافه سرنشین در سرویس مدارس برخورد لازم را انجام می دهد.

به گفته معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، مساله آخر نیز در رابطه با تردد کامیون ها در ساعات صبح است و باید قبل از این ساعت مراجعه کنند و در صورت مشاهده این خودروها به صورت ساعتی تا ۹ صبح متوقف می شوند و حتما اعمال قانون می شوند.

در این جلسه اسماعیل بیگی رییس سازمان تاکسیرانی با بیان این که امسال برای اولین بار دفاتر تاکسیرانی را فعال کرده و شرکت‌های نظارتی را در مناطق مستقر کردیم گفت: بحث ساماندهی سرویس‌های دانش آموزان به عنوان کار ویژه مهرماه در دستور کار قرار داشت که برای ۱۴۳ شرکت پروانه فعالیت صادر کردیم، البته فعالیت ناوگان سرویس مدرسه به دلیل زمان بر بودن ساماندهی تا دو هفته با تاخیر مواجه است که در نظر داریم هر چه سریعتر این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش بی رویه قیمت‌ها توسط مسافربرهای اینترنتی و همچنین تعطیل بودن دو ساله مدارس و سرویس مدرسه شاهد جذب رانندگان در این مسافربرها بودیم، گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر برای تعیین نرخ کرایه سرویس مدرسه می‌توانستیم افزایش ۳۵ درصد در سقف ۲۵ درصد داشته باشیم که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده مصوبه‌ای را با حضور فرماندار تهران امضاء کردیم که افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه را داشته باشیم؛ اما نرخ خدماتی که به تاکسیرانان ارائه می‌شود افزایش نداشته باشد و تا سقف ۱۵ درصد لحاظ شود که این اتفاق خوبی است.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه نصب برچسب سرویس مدارس هر ساله توسط سازمان تاکسیرانی انجام می‌شد اما امسال بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور با راه اندازی یک سامانه این مهم را انجام می‌دهد، گفت: با راه اندازی این سامانه ساماندهی سرویس مدرسه متمرکز می‌شود.

حسینی نژاد مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل شهرداری تهران نیز در جلسه ستاد استقبال از مهر در خصوص تمهیدات لازم برای ایمن سازی معابر، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که در مورد تردد ایمن دانش آموزان انجام دادیم، ابلاغ طرح ساماندهی محدوده گذرگاه عابر پیاده بود. به خصوص در معابری که رفیوژ میانی داشتند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰۰ نقطه در سطح معابر ۲۲ گانه شناسایی کردیم که نیازمند ایمن سازی بودند، گفت: حدود ۳۰۰ نقطه را ایمن سازی کردیم و با همکاری پلیس راهور تا پایان سال سایر نقاط ایمن می‌شود تا در پایان سال شاهد کاهش تصادفات در تهران باشیم.

سرهنگ علی همه‌خانی نیز درباره وضعیت ترافیکی معابر پایتخت در اولین روز بازگشایی مدارس اظهار کرد: با رصدی که از طریق دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک از سطح معابر شهر تهران در صبح شنبه دوم مهر ماه ۱۴۰۱ و در روز اول مدارس صورت گرفت، شاهد شروع ترافیک صبحگاهی و حجم بالای ترددها در سطح معابر شهر تهران بودیم.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق از جنت آباد، بزرگراه شهید حکیم در مسیر غرب به شرق از شهید ستاری و بزرگراه شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از جناح دارای ترافیک هستند.

همه‌خانی بیان کرد: بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از نوبنیاد، بزرگراه شهید حاج قاسم‌ سلیمانی در مسیر شرق به غرب از قبل از پل صیاد، مسیر جنوب به شمال چمران در مقطع حکیم تا همت، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از گلها و در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر و آزادگان بار ترافیکی صبحگاهی را شاهد هستیم.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: بزرگراه شهید زین الدین در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه بابایی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه یادگار امام(ره) در مسیر جنوب به شمال از گلاب، بزرگراه امام علی(ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن‌دوست شاهد بار ترافیکی هستیم.

وی بیان کرد: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا(ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار