نماینده ملارد، شهریار و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد:

ضرورت گسترش جهاد مدرسه‌سازی در منطقه ملارد

ملارد (پانا) - نماینده ملارد، شهریار و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی، در جشن شکوفه‌های دبستان کوثر ملارد با حضور وزیر آموزش و پرورش، بر لزوم گسترش مدرسه‌سازی با توجه به نرخ رشد جمعیت بالا در این منطقه، تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت گسترش جهاد مدرسه‌سازی در منطقه ملارد

حسین حق‌وردی، نماینده ملارد، شهریار و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی، در جشن شکوفه‌های دبستان کوثر ملارد با حضور وزیر آموزش و پرورش و سایر مسئولان استان تهران و شهرستان ملارد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای دفاع مقدس بیان کرد: امروز روز اول هفته گرامیداشت هفته دفاع مقدس است و جا دارد از شهدایی قدردانی کنیم که با ایثار و فداکاری اجازه ندادند ذره‌ای از خاک ایران به دست دشمنان بیفتد.

وی ضمن اشاره به مشکلات عدیده شهرستان ملارد گفت: مهم‌ترین بحث در این شهرستان، رشد بالای نرخ جمعیت است و به تبع آن جمعیت دانش‌آموزان هم در حال افزایش است و با توجه به آمارها، این نرخ بیشترین میزان در سطح کشور را دارد و هر سال ما نیاز به ۵۰۰ کلاس جدید داریم.

حق‌وردی افزود: مدارس فرسوده هستند و از لحاظ امنیت دچار مشکل هستند و امیدواریم مسئولین دلسوز طی این بازدیدها، در جهت بازسازی مدارس اهتمام ویژه‌ای به کار ببرند.

نماینده مردم ملارد، شهریار و قدس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این منطقه از استعدادهای درخشان زیادی برخوردار است و متأسفانه فاقد دانشگاه فرهنگیان است، بنابراین تأسیس دانشگاه فرهنگیان و گسترش جهاد مدرسه‌سازی از ضروریات در این منطقه است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خوبانی امام جمعه ملارد نیز طی سخنانی در این مراسم بیان کرد: تربیت دانش‌آموزان، کاری سخت و دشوار است و امیدواریم با همت معلمان و اولیا، نیروهایی کارآمد و متعهد تربیت شوند.

وی با توجه به تراکم جمعیتی بالا در شهرستان ملارد بیان کرد: فشردگی جمعیت کلاس‌های مدارس این منطقه، کارآمدی آموزش را کاهش می‌دهد و لازم است به تأسیس مدارس نوساز و مدارس استثنایی توجه ویژه‌ای شود.

امام جمعه ملارد تأکید کرد: با توجه به مفاهیم مفید مطرح شده در سند تحول بنیادین، برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای تبیین ساحت‌های چندگانه سند تحول بنیادین، ضروری است و لازم است مهارت‌های زندگی هم در مدارس به دانش‌آموزان آموخته شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار