قهرمان بوکس ملاردی عنوان کرد:

کمبود امکانات برای تمرین حرفه‌ای، عاملی برای بی‌انگیزگی در ورزشکاران است

ملارد (پانا) - یک بوکسور ضمن اشاره به کمبود فضا برای تمرینات حرفه‌ای گفت اهمیت‌دادن به ایجاد فضای ورزشی عاملی برای دوری از استرس است و اگر این فضاها تامین نشود، ورزشکاران دلسرد می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۰۹۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کمبود امکانات برای تمرین حرفه‌ای، عاملی برای بی‌انگیزگی در ورزشکاران است

ورزش بوکس، رشته‌ای با استفاده از نیروی بدنی و تکنیک است و به‌‌جهت طبیعت خاص این ورزش، افرادی که دارای عادت‌های روانی جنگجویی و مبارزه‌طلبی هستند، به آن روی می‌آورند. در این ورزش شهامت و قدرت زیاد مورد نیاز است و تکنیک‌های آن شامل عملکردهای سریع و عکس‌العمل‌های فعال هستند. ورزش بوکس در راندهای 3 دقیقه‌ای و با کنترل دقیق داور وسط در داخل رینگ انجام می‌شود. هدف طرفین مبارزه، گرفتن امتیاز به‌وسیله وارد کردن ضربات و به زانو درآوردن حریف است. امتیاز به ضربات کوبنده‌ای تعلق می‌گیرد که با مشت بسته به‌وسیله هر کدام از دست‌ها به طرفین سر، صورت ‌یا تنه در بالای کمر اصابت می‌کند.

مرتضی حیدری، ورزشکار جوان بوکس اهل ملارد است و در کشور ارمنستان در مسابقات بین‌المللی k1 مقام اول را کسب کرده و کمربند طلا را نیز گرفته است، با توجه به مستعد بودن جوانان منطقه ملارد، با قهرمان بوکس گفت‌وگویی انجام شد.

حیدری در تشریح ویژگی‌های ورزش بوکس گفت: «بوکس یا مشت‌زنی یک ورزش رزمی است. این رشته در واقع مبارزه‌ای است که در آن دو نفر با ضربات مشت در دو نوع آماتور و حرفه‌ای، با یکدیگر مبارزه می‌کنند.»

وی در مورد تجربه خود از شرکت در مسابقه حرفه‌ای بیان کرد: «با توجه به این که K1 سطح بالایی دارد و سطح مسابقات بسیار بالا بود، من این را می‌دانستم و ثانیه به ثانیه تلاش می‌کردم، تا در این مسابقه به پیروزی دست یابم.»

این ورزشکار حرفه‌ای بوکس در مورد کمبودهای موجود افزود: «ما امکانات خیلی ضعیف و محدودی داشتیم، برای تمرین مجبور بودیم در پارک‌ها و فضای آزاد تمرین کنیم، از فضای کوهستانی استفاده کردم تا آمادگی جسمانی بدنم را به بهترین حالت ممکن برسانم و این اتفاق با توجه به نبود باشگاه حرفه‌ای و نبود فضای ورزشی ورزشکاران را دلسرد می‌کند، اما چاره‌ای نبود و من در فضاهای دیگری تمرین کردم.»

وی در ادامه تصریح کرد: «وقتی که مرا به‌عنوان برنده بازی معرفی کردند، حس بسیار خوبی داشتم و به یاد تمرین‌های سختی که پشت سر گذاشته بودم، افتادم.»

حیدری از مسئولان درخواست کرد: «لازم است مسئولان شهرستان از ورزش و ورزشکارها همیشه حمایت کنند، چون ورزش می‌تواند باعث درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها شود، استرس را کاهش می‌دهد و باعث کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی شود.»

وی خطاب به جوانان گفت: «همه چیز از صفر و بدون هیچ امکاناتی شروع می‌شود و ما باید تلاش کنیم تا آن‌چه را می‌خواهیم به دست آوریم.»

دانش‌آموز خبرنگار: زینب حیدری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار