مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

219 هزار دانش‌آموز زنجانی در سال تحصیلی جدید وارد مدارس می‌شوند

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از تحصیل بیش از 219 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی 1402 – 1401 در سطح مدارس استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
219 هزار دانش‌آموز زنجانی در سال تحصیلی جدید وارد مدارس می‌شوند

نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به همراه معاونان و تعدادی از مدیران این اداره کل در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، شامگاه یک‌شنبه (27 شهریور) برگزار شد.

علی اسماعیلی در این نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان اظهار کرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا 2 سالی است که تحصیل دانش‌آموزان را مختل کرده و سُستی‌ها و کمبودهای زیادی در امر تعلیم و تربیت ایجاد شده است.

وی از تعداد بیش از 219 هزار دانش‌آموز زنجانی در سال تحصیلی 1402 - 1401 خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال 21 هزار و 822 دانش‌آموزِ کلاس اولی، شناسایی کرده‌ایم که از این تعداد، ثبت‌نام 21 هزار و 169 نفر محقق شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان در آمار ثبت‌نام دوره ابتدایی در رتبه اول کشوری قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به این آمار امسال 14 هزار و 314 نفر همکار فرهنگی در قالب نیروهای رسمی، پیمانی و سایر را در سال تحصیلی خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به نحوه حضور دانش‌آموزان در روزهای اول مهر در مدارس گفت: با پیگیری‌هایی که از طرف اداره انجمن اولیا و مربیان استان و هماهنگی‌هایی که در شورای اسلامی شهر صورت گرفته، شرایط قیمت سرویس‌های مدارس ابلاغ شده که متاسفانه نسبت به سال قبل 36 درصد افزایش قیمت صورت گرفته است.

وی در خصوص استفاده از لباس فرم دانش‌آموزان در مدارس ابراز کرد: امسال با توجه به وضعیت اقتصادی تا حد امکان سعی داشتیم که قیمت پوشاک با قیمت مناسبی برای اولیا قابل خرید باشد و نکته بعدی درباره پوشاک دانش‌آموزان این است که بیشتر مدارس باید از لباس فرم مشخصی برخودار باشند تا دانش‌آموزان و مدارس، منظمی داشته باشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه افزایش حجم تردد در روزهای ابتدایی آغاز سال تحصیلی، یکی از دغدغه‌های مدیران و خانواده‌ها است، یادآور شد: جلسه شورای آموزش و پرورش استان طی هفته جاری به ریاست استاندار زنجان برگزار خواهد شد که پیشنهادی در خصوص سیال بودن ساعات کاری کارمندان در روزهای ابتدایی ماه مهر ارائه می‌شود که در صورت تصویب اجرا خواهد شد تا خانواده‌ها انطباق لازم جهت تامین سرویس و ایاب و ذهاب فرزندان خود را داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی خاطرنشان کرد: در این راستا از تمام دستگاه‌هایی که می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند، دعوت شده است ضمن اینکه جهت رعایت عدالت تربیتی در سال جاری 65 کلاس با کمتر از 3 دانش‌آموز، 126 کلاس با کمتر از 5 دانش‌آموز و 216 کلاس با کمتر از 10 دانش‌آموز و یک کلاس با یک دانش‌آموز در سطح استان داریم تا بتوانیم پوشش تحصیلی مطلوبی داشته باشیم.

اسماعیلی افزود: طی هفته‌های اخیر بیش از 1500 قلم کالا به ارزش 10 میلیارد تومان به مناطق مختلف استان گسیل شده است.

دانش‌آموز - خبرنگار: مهدی حسنلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار