رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

دستاورد مهم آموزش و پرورش در دولت مردمی؛ خیران و گروه‌های جهادی و مردمی برای «مدرسه‌داری» احیا شدند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، احیای گروه‌های جهادی، خیران و واقفان برای «مدرسه‌داری» را دستاورد مهم وزارت آموزش و پرورش در دولت مردمی برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۰۹۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
دستاورد مهم آموزش و پرورش در دولت مردمی؛ خیران و گروه‌های جهادی و مردمی برای «مدرسه‌داری» احیا شدند

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «یکی از مصادیق مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش ورود به مبحث مدرسه‌داری توسط خود مردم، خیرین، واقفان و گروه‌های جهادی است که این رویکرد، هم در فهرست برنامه‌های دولت قرار دارد و در سند تحول دولت مردمی به آن اشاره شده و هم اینکه در برنامه‌های وزیر محترم آموزش و پرورش بر آن تاکید شده است تا در حد ممکن، نقش مردم را پررنگ سازیم.»

وی افزود: «واقعیت این است که مردم ما در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشتند و در برخی مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی از جمله عزاداری برای ائمه اطهار(ع) به‌ویژه اباعبدالله الحسین(ع) همیشه نقش موثر، پررنگ و فعال داشته و دارند؛ به همین خاطر در زمینه آموزش و پرورش نیز به این نتیجه رسیدیم که در کنار برنامه‌ریزی‌های دولت برای دسترسی به آموزش رایگان و ارتقای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آموزش و پرورش، باید از نقش مردم بهره بگیریم.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «به همین خاطر در مجموعه آموزش و پرورش و در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بر آن شدیم که به این رویکرد دولت و نگاه مقام عالی وزارت، توجه عملیاتی و جدی داشته باشیم. بنابراین مصوبه‌ای را در شورای نظارت و سیاستگذاری مدارس غیردولتی گذراندیم که بتوانیم در مواردی که خیرین، واقفان و گروه‌های جهادی تمایل به حضور و مشارکت دارند، بخشی از مسائل آموزش و پرورش را به‌صورت مشارکتی مدیریت کنیم.»

محمودزاده با اشاره به آمادگی گروه‌های مردمی برای مشارکت با آموزش و پرورش، تصریح کرد: «خوشبختانه گروه‌های جهادی در اقصی نقاط کشور پای کار هستند که ظرفیت‌های خوبی دارند اما متاسفانه در گذشته، آنها را به مجموعه آموزش و پرورش راه نمی‌دادند و نقش ویژه‌ای در این سال‌ها نداشتند. همچنین برخی خیرین علاقه‌مند هستند که در کنار مدرسه‌سازی وارد فعالیت‌های مدرسه‌داری شوند که با این مصوبه، راه برای آنها باز شد.»

وی گفت: «در همین زمینه، اولین مدرسه چندی قبل در شهرستان خوی استان آذربایجان غربی افتتاح شد که فضا و تجهیزات آن از همه استانداردهای لازم برخوردار است. البته باید کمک کنیم که این استانداردها و سخت‌افزارها، از نرم‌افزارهای خوبی هم بهره‌مند باشند به این معنا که فرآیندهای تعلیم و تربیت، رویکردهای فرهنگی و تربیتی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در آنها دیده شود.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: «این شروع خوبی خواهد بود برای دانش‌آموزانی که به‌ویژه در حاشیه شهرها و مناطق کم‌برخوردار، علاقه‌مند به تحصیل در این نوع مدارس هستند.»

محمودزاده افزود: «این رویکردها موجب کاهش آمار بازماندگان از تحصیل در نقاط مختلف شهری و روستایی خواهد شد. ضمن اینکه کیفیت‌بخشی آموزشی و تربیتی در این نوع مدارس با مشارکت آموزش و پرورش انجام می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار