رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

تربیت نیروی انسانی در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب برعهده آموزش‌وپرورش است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، تربیت نیروی انسانی در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب را از جمله مسئولیت‌های آموزش و پرورش برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تربیت نیروی انسانی در راستای حفظ دستاوردهای انقلاب برعهده آموزش‌وپرورش است

احمد محمودزاده در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)؛ برای یک کشور، یک تمدن و یک ملت، مهمتر از همه سرمایه‌ها، سرمایه نیروی انسانی است و به تعبیر ایشان، «معلمان افسران پیشرفت کشور و پایه‌ریزان تمدن نوین اسلامی هستند» و معلمان، نیروی انسانی را تربیت می‌کنند که عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی است و در بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مهمترین سرمایه کشور معرفی شده است.

وی با اشاره به تراکم بالای جمعیت دانش آموزی در استان البرز افزود: سرانه فضایی آموزش و پرورش استان البرز، نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، لذا برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور افزایش این سرانه درحال انجام است و ۲۰۰ پروژه عمرانی در یک و نیم تا دو سال آینده برنامه‌ریزی شده است تا در راستای کاهش فقر سرانه‌های آموزشی البرز عملیاتی شود.

محمودزاده ادامه داد: در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بر آن شدیم که به رویکرد دولت و نگاه وزیر آموزش و پروش در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌ها و برنامه‌ها، توجه عملیاتی و جدی داشته باشیم؛ بنابراین مصوبه‌ای را در شورای نظارت و سیاستگذاری مدارس غیردولتی گذراندیم تا بتوانیم در مواردی که خیران، واقفان و گروه‌های جهادی تمایل به حضور و مشارکت دارند، بخشی از مسائل آموزش و پرورش را به‌صورت مشارکتی مدیریت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش برای تسهیل در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش، راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نصیب برابر آموزشی و عدالت تربیتی بستر مناسبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار