قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در گفت‌وگو با پانا:

هدف مشترک و نهایی همه تشکل‌های دانش‌آموزی پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران است

تدوین سند راهبردی تحول و پیشرفت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اقدام ارزشمندی است که مسیر فعالیت‌ها را مشخص می‌کند

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران را هدف مشترک و نهایی همه تشکل‌های دانش‌آموزی برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف مشترک و نهایی همه تشکل‌های دانش‌آموزی پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران است

حسین عبادتی در گفت‌وگو با پانا درباره تهیه سند راهبردی تحول و پیشرفت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: «وقتی برنامه‌ریزی مبتنی بر نگاه راهبردی باشد، ‌همه عملیات‌ها تکمیل‌کننده پازلی است که قرار است منظره خوبی را از آینده به ما نشان دهد. هنگامی که این نگاه وجود داشته باشد، مسیر حرکت و فعالیت ما مشخص است؛ بنابراین با جدیت تمام، سعی خود را به‌کار خواهیم گرفت. تهیه و تدوین سند راهبردی تحول و پیشرفت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز یک اقدام ارزشمند به‌شمار می‌آید که همین کارکردهای مثبت را خواهد داشت.»

قائم‌مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: «زمانی که بدون برنامه راهبردی، برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشیم در واقع در حال "تیراندازی کور" هستیم و طبیعتا نتیجه این تیراندازی مشخص نیست. وقتی عملیات منسجم، هدفمند، یکپارچه و ناظر بر یک هدف راهبردی نیست نمی‌دانیم دورریز امکانات به چه شیوه‌ خواهد بود، بهره‌وری و انگیزه افراد در این مسیر به چه نحوی است و مواردی از این قبیل. سوال این است که چرا این اتفاقات قابل پیش‌بینی نیست؟ چون هدف نهایی در مقابل دید افراد نیست؛ در نتیجه تدوین و تهیه یک برنامه راهبردی نیاز است و ضرورت دارد همه مجموعه‌هایی که خواهان رشد و پیشرفت هستند از آن استفاده کنند.»

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پاسخ به این سوال که در راستای هم‌افزایی بین تشکل‌های دانش‌آموزی چه اقداماتی می‌تواند انجام شود، گفت: «همه ما ذیل نظام تعلیم و تربیت تعریف می‌شویم و ضرورت دارد تشکل‌های دانش‌آموزی ضمن حفظ استقلال هویتی خود، با داشتن برنامه‌های منظم و چشم‌انداز صحیح و همچنین برنامه‌های تربیتی ناظر بر یک هدف بزرگ که پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران است، قدم بردارند.»

وی خاطرنشان کرد: «اگر همه ما ذیل آن هدف مشترک، طرح‌های صحیح و مدون داشته باشیم، می‌توانیم از مسیرهای جدا و با استفاده از ظرفیت‌های مشترک، هم‌افزایی را رقم بزنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار