رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی:

موسسان مدارس غیردولتی دارایی خود را در مسیر اعتلای نظام تعلیم و تربیت صرف می‌کنند

۱۷۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی در کشور مشغول به کار هستند /هنرستان دخترانه غیردولتی ره‌آورد در شهر کرمان افتتاح شد‌/ مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش از رویکردهای وزارتخانه است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی، مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش و مدیریت مردمی مدارس را از جمله رویکردهای وزار‌ت‌خانه برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
موسسان مدارس غیردولتی دارایی خود را در مسیر اعتلای نظام تعلیم و تربیت صرف می‌کنند

احمد محمودزاده که به کرمان سفر کرده است، در آیین افتتاح هنرستان غیردولتی ره‌آورد در کرمان بر ترویج مکتب شهید سلیمانی در مدارس تاکید کرد و گفت: با مروری بر زندگی خاضعانه سردار شهید سلیمانی به این نتیجه می‌رسیم که همه فعالیت‌های ایشان برای رضای خداوند بود که کارهای ایشان را ماندگار و اثربخش کرد.

وی تاکید کرد: باید راه و رسم و آرمان‌های شهدا را به نسل جدید انتقال دهیم و به عنوان مسئول در راستای تحقق الگوی مدیریتی شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز گام برداریم.

محمودزاده با بیان اینکه مهندسی آینده کشور در مدارس طراحی می‌شود، بیان کرد: مسئولیت ما در آموزش و پرورش سنگین است زیرا تربیت نیروی انسانی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی نیازمند آموزش و پرورش متناسب با آرمان‌های انقلاب است و باید با جدیت و تلاش مضاعف در راستای تحقق این مهم گام برداریم.

معاون وزیر آموزش پرورش گفت: تربیت دانش‌آموزانی متعهد، کارآمد و در تراز جمهوری اسلامی ایران، مقتصد، خلاق، متدین با برجستگی‌های علمی و فکری مهمترین رسالت ما در آموزش و پرورش بر اساس اسناد بالادستی (سند تحول بنیادین) و بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی از موسسان مدارس غیردولتی به عنوان خیرین مدرسه‌دار نام برد و افزود: موسسان مدارس غیردولتی دارایی خود را در جهت اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور صرف می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تحصیل بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کشور خاطرنشان کرد: بودجه‌های آموزش و پرورش جوابگوی هزینه تحصیل همه دانش‌آموزان نیست؛ پس مشارکت مردم، نهادهای دولتی و غیردولتی و بنگاه‌های اقتصادی در فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش ضروری است.

محمودزاده گفت: تایید صلاحیت حرفه‌ای، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موسسان برای حضور در مدارس غیردولتی مورد تاکید ما است.

وی خاطرنشان کرد: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین و مهندسی کیفیت در مدارس غیردولتی به ویژه کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مهمترین راهبرد ما به شمار می‌آید.

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی افزود: مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش و مدیریت مردمی مدارس از دیگر رویکردهای ما در سازمان مراکز و مدارس غیردولتی است.

گفتنی است با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، هنرستان دخترانه غیردولتی ره‌آورد در شهرکرمان افتتاح شد.

هنرستان غیر دولتی ره آورد در زمینی به مساحت یک هزار و ۷۵۰ متر مربع با زیر بنای یک هزار و ۴۰۰ متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان توسط نیوشا دهقان احداث شده است.

هنرجویان این هنرستان در رشته های فتوگرافیک، تربیت بدنی، معماری داخلی، تصویر برداری و مهمانداری هواپیما امکان تحصیل دارند.

170 هزار معلم در مدارس غیردولتی در کشور مشغول به کار هستند

سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

محمودزاده گفت: 170 هزار معلم در مدارس غیردولتی در کشور مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: ظرفیتی در آموزش و پرورش ایجاد شده است که از محل تبدیل به احسن کردن دارایی‌های آموزش و پرورش پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل شوند.

معاون وزیر افزود: در سراسر کشور مدارسی داریم که مخروبه و بلااستفاده‌اند؛ همچنین فضاها و زمین‌هایی داریم که باید به فروش برسند یا تغییر کاربری دهند تا از محل فروش آنها بخشی از چالش‌های آموزش و پرورش رفع شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ارزیابی آموزش و پرورش استان‌ها چند موضوع را از جمله نحوه مدیریت پروژه‌های خیری نیمه‌تمام و تبدیل به احسن شدن آنها را جزو شاخص‌های ارزیابی قرار داده‌ایم.

محمود زاده ادامه داد: واگذاری زمین به موسسان مدارس غیردولتی با اولویت آمار پوشش دانش‌آموزی، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و... و اعطای امکانات و تسهیلاتی برای این مدارس باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: استفاده از تبصره ماده 18 قانون بودجه برای موسسان مدارس غیردولتی باید در استان فعال شود و معلمان تمام وقت در مدارس غیردولتی به طور کامل و سایر معلمان این مدارس به ازای ساعت‌های کاری‌شان باید بیمه شوند.

دیدار با خانواده شهید فرهنگی ماشالله راسخی

همچنین محمودزاده در سفر یک روزه خود به استان کرمان، با خانواده شهید فرهنگی شهید «ماشا الله راسخی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در جریان این دیدار ضمن تاکید بر جایگاه والای شهدا، خاطرنشان کرد: سیره شهدا درس‌های بزرگی برای مردم امروز جامعه دارد و باید از شهدا به عنوان الگو های ارزنده در زندگی شخصی و اجتماعی بهره بگیریم.

محمود زاده گفت: نعمت آسایش، آرامش و امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران از برکات رشادت‌های افرادی است که مخلصانه در دفاع از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های اصیل انقلابی جانفشانی کردند.

وی افزود: کمترین کار ما برای ادامه دادن راه شهدا، تلاش برای خدمت به جامعه دانش‌آموزی کشور به عنوان یک وظیفه اخلاقی، عرفی و دینی است.

محمودزاده ادامه داد: خانواده شهدا افتخار جامعه و میراث داران انقلاب اسلامی و سرمایه‌های معنوی کشور هستندو خدمت به آنها افتخاری بزرگ برای خانواده آموزش و پرورش و همه مسئولان کشور است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هرچه در راه تکریم خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر تلاش شود باز هم اندک است، گفت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که در راه ارزش‌های الهی از خودگذشتگی کردند،کاری ارزشمند و نوعی عبادت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار