برگزاری کارسوق «شبیه‌ساز اختراع» ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم

تهران (پانا) - معاون سازمان ملی استعدادهای درخشان از برگزاری کارسوق «شبیه‌ساز اختراع» ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارسوق «شبیه‌ساز اختراع» ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوره اول و دوم

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان امید نقشینه ارجمند اظهار کرد: این کارسوق به وسیله سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با همکاری کانون پتنت که دبیرخانه آن در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید قدوسی استان قم قرار دارد به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به منظور پاسداشت و گرامیداشت یاد، نام و خاطره شهیدان علمی کشور این فعالیت آموزشی، تحقیقی و پژوهشی به نام یادواره «شهید فخری زاده» نامگذاری شده است.

معاون سازمان ملی استعدادهای درخشان افزود: اجرای این کارسوق به صورت مجازی بوده و مخاطبان آن دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه هستند؛ این دوره آموزشی در 5 جلسه 90 دقیقه‌ای در حوزه‌های نانو فناوری، زیست فناوری، فناوری فضایی و انرژی است.

وی گفت: یادگیری محتوای ارایه شده در این کارسوق در قالب پروژه محور برنامه‌ریزی شده است و برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه مفاهیمی از قبیل نانو فناوری و شبیه‌سازی مهندسی انرژی حوزه سازه‌های هیدرولیک و برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه مفاهیمی از قبیل زیست فناوری و شبیه‌سازی مهندسی انرژی حوزه انرژی‌های نوین در نظر گرفته شده است.

نقشینه ارجمند با اشاره به مهلت و نحوه ثبت‌نام در این کار سوق خاطرنشان کرد: ثبت نام این دوره 15 شهریورماه 1401 به پایان می‌رسد. دانش آموزان متقاضی باید در سایت Sampad.gov.ir ثبت‌نام و میزان حق‌الثبت را پرداخت کنند؛ ظرفیت هر کلاس 15 نفر است و در پایان دوره آموزشی به دانش‌آموزانی که حضور فعالی داشته باشند گواهینامه ارایه می‌شود.

گفتنی است این کارسوق با هدف ترویج گفتمان خلق ثروت، ارزش‌آفرینی از اختراع، آشناسازی دانش‌آموزان با نحوه مطالعه صحیح و سریع‌تر پتنت‌ها و اسناد آن، نهادینه‌سازی فعالیت‌های پژوهشی و نحوه استخراج اطلاعات از اسناد پتنت و استفاده از آنها در مباحث پژوهشی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار