مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی :

۶۸ ‌‌درصد از بیکاران استان را فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌دهند

تبریز(پانا)- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی ضمن تشریح اقدامات این اداره کل,، ۶۸ در صد بیکاران استان را متشکل از فارغ‌التحصیلان دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۶۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
۶۸ ‌‌درصد از بیکاران  استان را  فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌دهند

حسین فتحی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت عملیاتی سازی سند توسعه تعاون، آن را حلال بسیاری از مشکلات زنجیره ی تعاون ها دانست.

وی افزود: در استان آذربایجان شرقی حدودا ۱۲ هزار و ۴۰۰ مشاغل خرد و خانگی وجود دارد که امیدواریم با راه اندازی تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی خرد، بتوانیم برای این قشر کمک کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از وجود ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور خبر داد و اذعان داشت: این تعداد شرکت زمینه اشتغال ۳۳۰ هزار نفر را فراهم کرده‌اند که باید سهم‌شان افزایش یابد و لذا سهم کنونی تعاون در اقتصاد کشور ۵ درصد است که این سهم باید به بیش از ۲۵ درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: براساس شاخص‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۰ با ۰.۴ درصد کاهش نسبت به سال ۱۳۹۹، به ۷.۶ درصد رسیده که پایین‌تر از نرخ بیکاری کشور بوده در حالی که نرخ بیکاری در بین جوانان کشور 16.6 درصد است.

فتحی در پایان با بیان این که نرخ بیکاری در میان زنان استان بیشتر از مردان است، اظهار داشت: نرخ بیکاری در میان جوانان ۱۵ تا ۳۴ سال استان، ۲۱ درصد و در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه، ۱۶.۷ درصد است و ۶۸ درصد از بیکاران استان را فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار